Nekromanti Inget rollspel på LinCon?

MrG

Swashbuckler
Jag har hört elaka rykten om att LinCon övervägde att sluta ha rollspelscenario. Förhoppningsvis är detta bara missvisande skvaller, då det varit svårt att få ihop arrangörer (och utan ett par intressanta arr har det säkert varit svårt att få rollspelare att komma), det med varierande datum och senast för nära GothCon och året dess för innan med en lustig helg som var svår för oss som har jobb som är svåra att komma ifrån.

Jag skulle tycka det skulle vara jättesynd om också LinCon la ner rollspelen. När jag började konventa kunde man rulla runt på BSK, SydCon, LinCon, GothCon och StoCon (som jag visserligen alltid missar) och spela rollspel. Idag har de flesta konventen inga rollspel kvar (håller tummarna för SSK ska få upp mängd och tradition), samtidigt som GothCon fortfarande drar massa rollspelare och arrangörer. Så nånstans finns efterfrågan...

Asch, mest undrar om det finns sanning i ryktena och om man skulle kunna göra ett upprop bland rollspelsarrangörer för att åtminstone få ett till konvent i landet som man kan hitta ett brett rollspelsutbud på. Jag är på för att skriva för mer än ett konvnet (bara de inte är för nära i tid), finns det inte fler?

-Gunnar (och åtminstone nån mer oroad i Rollspelsbaren)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tja, här uppe i norr blev just SnöKon helt inställt. Det fanns rollspelsarrangörer så det räckte och blev över, men det var tydligen för få som kunde arra själva konventet.

Johan K

Gammal & dryg
Well, rent spontand så tycker jag att det vore oerhört trist om det stämer att det inte blir nått rolslpel på LinCon. Sean så överlag vore det ju oerhört trist om det drogs ner på rollspelen. Det är en av de stora anledningarna at jag åker på konvent, förutom då att det är roligt att träffa gammla & nya vänenr & att lira spel i övrigt.