Pendragon
Swashbuckler
Re: Tummen upp
/Joel
Man har blödarsjuka?Följdfråga:
Hur förblöder man av näsblod???
/Joel
Man har blödarsjuka?Följdfråga:
Hur förblöder man av näsblod???
Min kusin blöder mycket näsblod. Alltså, bara han e uppe två timmar in på natten. Han står i toan kanske en timme ibland t.o.m. Efteråt så måste han lägga sig för att han e trött och har huvudvärk, p.g.a. blodförlust. Jag vet ju inte om det kan leda så långt så att man dör men, rent teoretiskt så borde det gå, om man blöder i flera timmar, eller än mer...Hur förblöder man av näsblod???
Jag gjorde liknande näsblod när jag var liten men det var ju bara och vänta eftersom jag visse av erfarenhet att det slutade tillslut, visst blev jag trött men dog gjorde jag inte...Min kusin blöder mycket näsblod. Alltså, bara han e uppe två timmar in på natten. Han står i toan kanske en timme ibland t.o.m. Efteråt så måste han lägga sig för att han e trött och har huvudvärk, p.g.a. blodförlust. Jag vet ju inte om det kan leda så långt så att man dör men, rent teoretiskt så borde det gå, om man blöder i flera timmar, eller än mer...
Ännu ett?? Jag har faktiskt mer än en gång tänkt att "Den där Bearnie, han har allt forumets högsta lägstanivå, honom kan jag alltid lära av och ha som förebild. " Så jag håller inte med dig... (i det du säger, men jag ska i döden försvara din rätt att säga det...)..., så detta inlägg får klassas som "ännu ett helt orelaterat och onödigt inlägg från Bearnies sjuka sinne".
Så en morgon när jag dushade så skållhett som jag kräver för att vakna ordentligt började jag blöda näsblod. Det fullständigt forsade, då ånga och värme plus minskad koagulation samt känsliga slemhinnor bäddar för ett sjujäkla blodbad (haha, vad bra att jag stod i ett badkar me andra ord). Då visste jag inte när det skulle sluta. Jag minns att jag proppade igen näsan med toapapper (något som snabbt blödde igenom) samt böjde huvudet bakåt, bara för att upptäcka att de då kom ut ur min mun istället.
Jag lever och har hälsan, men visst var jag orolig ett tag... (å andra sidan fick jag ju stanna hemma från skolan en dag...)
Det var faktiskt inte direkt menat som en fråga, snarare försökte jag påpeka det absurda i att näsblod skulle kunna klassas som en så allvarlig skada att man kan förblöda av det.Hur förblöder man av näsblod???
Lägg av! Han har inte ens varit med i den här diskussionen. Skäms!Till och med Marakusu med sin stundtals vridna logik borde kunna acceptera detta.
Jag vet att det kanske var lite oprovocerat, men när jag satt och funderade på om någon skulle kunna tänkas bestrida när jag hävdade att man sällan förblöder av näsblod så ploppade hans namn bara upp i mitt huvud.Lägg av! Han har inte ens varit med i den här diskussionen. Skäms!