Nekromanti Ingredienser till mitt OSR/weird west-äventyr

luddwig

Lawful evil
Jag håller på att knåpa med ett OSR/weird west-rollspel med arbetsnamnet Blod & bly. Har testspelat det tre gånger med samma äventyr och känner att det är dags för ett nytt. Den grundläggande idén är att rollpersonerna ska utreda ett mystisk försvinnande i en liten stad. Men vad är det riktigt som pågår? Vilka är inblandade? Och vilka utmaningar ställs rollpersonerna inför? Ordet är fritt.

entomophobiac

Low Prep High Play
Av någon anledning började jag tänka på Little shop of horrors. En handlare har något inne på lagret som äter människor. Den försvunna blev bara ett olyckligt offer.

Jocke

Man med skägg
På saloonen sitter:
Någon som kan skjuta snabbare än sin egen skugga (kanske för att skuggan är långsam?).
Hästtjuvar - förklädda till hästhandlare
En alldeles för ung gunslinger som har sasparilla i sitt whiskeyglas.
Wanted affisch föreställande någon som är obehagligt lik en av rollpersonerna. 300 dollar - levande.
Vargtass - varulv lätt förklädd till ”indian”

luddwig

Lawful evil
entomophobiac;n319287 said:
...Little shop of horrors.
Jag har haft en annan film i åtanke, närmare bestämt Sleepy Hollow. En huvudlös ryttare passar ju fint även i weird west-miljö.

zonk

muterad
Frankenstein! Det är någon som lånar bitar till sin hopsydda revolverman.

Jocke

Man med skägg
Det blir oväder. Ur leran reser sig vandöda kavallerister på skeletthästar.

Genesis

Ni dés ni maître
Den försvunne hittade guld på sina ägor, berättade om det för två vänner på saloonen. Dessa mördade honom och försöker nu komma på ett sätt att köpa marken från änkan innan någon upptäcker guldet igen.