Nekromanti Inkomster

DAKRilla

Hero
Jag undrar vad de olika yrkena kan tänkas tjäna per månad i Neotechs framtid. Några förslag för sysselsättningarnas respektive grader skulle vara intressant så att man har lite att utgå ifrån.
Och så har vi försäkringar. Jag har läst om försäkringar för vanlig utrustning, men inte för en själv, t.ex. sjukförsäkringar. Med tanke på de smått sjukliga priserna som man måste punga ut för medicinskbehandling så anser jag att det är rätt så viktigt för var rollperson som ofta får för sej att lägga sin näsa i blöt (vilket inträffar rätt så ofta) att ha en förstaklassig sjukförsäkring oavsett kostnad, för den lär både rädda livet på rollpersonen och på lång sikt även spara in en massa pengar.
Jag har inte lusläst N2-boken ännu eftersom jag just införskaffat den, så det är möjligt att jag missat om något av detta redan står någonstans i boken.

Donk_UBBT

Veteran
Köp Hardware!

Nu kanske detta låter som en NeoGames-konspiration för att få dig att köpa alla deras produkter men sanningen att säga så är Hardware en riktig guldklimp. Förutom efterlysta priser på olika typer av sjukförsäkringar och beskrivningar av desamma så tar de upp hur akututryckningar fungerar, både "normala" och med understöd.
Modulens egentliga syfte var väl att ge en utvecklad utrustningslista och det gör den väl, men den är så mycket mer.

DONK

DAKRilla

Hero
Re: Köp Hardware!

Tack! Jag har Hardware, men har inte hunnit kolla så ingående i den ännu men jag ska göra det senare.
Men frågan om inkomster kvarstår, eller nämns även detta i Hardware?

smagu

Veteran

Om du tittar i N2.s utrustningslista (längst bak) Så finner du uppgifter vad olika yrkesgrupper tar betalt/timme

Detta kan ge dig en ledtråd för att försöka räkna ut ev månadslön.

Hoppas det är till någon hjälp

/Smagu

DAKRilla

Hero

Nämen! Där ser man!
Dock så hamnar ju inte pengarna "direkt i fickan" i normala fall, utan så sker endast vid "svartjobb", som för en lönnmördare eller hacker som står på andra sidan lagen. För jag antar att det är som i våra dagar, att en massa pengar som man tjänar först och främst går till företaget man är anställd hos, och sedan så skattas resten så att det man i själva verket får ut i slutändan inte är så mycket att hurra över.
Dessutom så nämns ju inte en del yrken som läkare, arbetare, polis, rymdarbetare, mediaarbetare o.s.v. Men i övrigt så var dina direktiv hjälpsamma och gav mej åtminstone ett hum om lönerna. Tack!
Ytterligare information och synpunkter till ämnet är välkomna!