Nekromanti Inkscape, LaTeX och bilder?

Max Raven

T12-kultist
Är lite nybörjare vad gäller LaTeX, och verkar har lite trassel med att få bilder att fungera i LaTeX.

Jag har lekt med en icke-standard-formatering (kommer vara tvungen att ändra till sånt här senare iaf, och försökte hitta ett som kändes bra), och tänkte fnula runt med sidstorlek senare - A5 till en början var tanken, så jag kunde ha ett blädderhäfte till GC (med fula illustrationer).

Felet

Använder TeXnicCenter,

Så här ser det ut just nu:
\documentclass{article}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[swedish]{babel}
\usepackage{graphicx}

\begin{document}

\section{Introduktion}

Välkommen till Äventyrssommar! Äventyrssommar är ett rollspel om att upptäcka saker, lösa mysterier och uppleva äventyr som barn och tonåring. Om du har läst Fem-böckerna är det precis det som detta rollspel handlar om.
Rollspel?
Om ni undrar vad ett rollspel är, så finns det många bättre förklaringar, i andra rollspelsböcker och på internet. I korthet så låtsas du, spelaren, vara någon annan än dig själv, en rollperson, som utforskar en värld som i en bok. Men - det finns inga bestämda slut eller saker som måste hända. Allt sånt bestämmer ni själva. Ja, ni och spelledaren då. Spelledaren håller i själva världen och allt den innehåller. Hon skapar mysterierna ni löser, kontrollerar de vuxna och har makten över skurkarna. Det betyder att hennes jobb är lite svårare än andras - medan man som spelare bara behöver komma ihåg vad som hände förra gången och hålla reda på sitt rollformulär, måste SL hålla en massa andra bollar i luften. Det är ett hårt jobb. Uppskatta er SL och ge henne lite extra saft, en bulle till och hjälp henne så mycket ni kan. Bullar är gott, men riktiga kompisar ställer upp för varandra.

Och mer text. Fungerar felfritt vid export. Sedan har jag lagt till följande:
\begin{figure}
\centering
\includegraphics[width=0.8\textwidth,height=0.8\textheight,natwidth=744,natheight=1052]{C:/Users/Vincent/Documents/Projekt/Äventyrssommar/Aventyrssommarformularframsida14.jpg}
\label{fig:AvSoFormframsida14}
\end{figure}

Just nu får jag inga felmeddelande vid export (filen är korrekt placerad), men acrobat reader säger att den nyskapade filen är korrupt varje gång jag försöker öppna den. Om jag använder den vektorbaserade varianten som kommer från inkscape får jag felmeddelanden och den färdiga filen vägrar öppnas.

Misstänker att ett problem jag har är att jpg-filen är en A4, vilket gör att den går "över" sidstorleken med TeX-definierade marginaler, men inte riktigt säker på hur man löser det.

Någon som har några förslag på lösningar?