Nekromanti Inlägg i kriminalvårdsdebatten

Storuggla

Champion
DN said:
- Det finns ett dilemma med den här typen av behandlingshem. Vi skulle kunna förhindra alla typer av rymningar om vi hade en extrem inlåsning, men det får vi inte ha enligt lagstiftningen. Målet är att de här ungdomarna ska komma ut i samhället så fort som möjligt, säger Sture Korpi.
Tja, om kidsen rymmer så är väl behandlingen lyckad då? :gremgrin:

Storuggla, kriminalvårdarförakt

Wilmer

Hero
Det går att göra ett nästan 100% rymningssäkert fängelse, men hopplösheten internerna kommer känna kommer skada dem psykiskt och öka självmordsfrekvensen.

Och så är det dyrt.

Storuggla

Champion
Det bevivlar jag inte. Jag håller dessutom med. Mitt inlägg var bara för att peka på snubben som säger, i en intervju som handlar om att folk rymmer, att deras jobb är att se till att de kommer ut i samhället så snabbt som möjligt. Det tyckte jag var kul. ^_^

Storuggla, udda kanske

MongoMan

Swordsman
Men med "samhället" menar han väl att integreras och kunna leva ett normalt liv, inte att de ska springa fritt vart de vill så fort som möjligt.
Det tror jag.

Storuggla

Champion
"Men med "samhället" menar han väl att integreras och kunna leva ett normalt liv, inte att de ska springa fritt vart de vill så fort som möjligt."

Öhhh... ja? Men det blir väl inte mindre kul för det? Eller vafan, nu skiter jag i det här. Det vara alltså bara jag som tyckte hans ordval val kul. Okej. Jag får leva med det.

Storuggla, söker annan underhållning

Selly

Level 5 Laser Lotus
Äh. [ANT]

”Det vara alltså bara jag som tyckte hans ordval val kul. Okej. Jag får leva med det.”

Nä. Lite kul var det allt.

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Även om till och med politikerna säger straff nuförtiden så har vi enligt lag inte straff i Svea Rike! Utan rehabilitering med påföljd. Som sagt hela syftet är att "skola" om skurkarna till att bli hederligt folk...
Vilket är helt rätt! Jag tror inte att någon mår bättre av att skurken han blivit utsatt av, får ett barbariskt straff. Även om personen som utsattes för bråttet ifråga säkert tror att han skulle må bättre om han fick sitt straff...

Rehabilitering är bättre, både ekonomiskt och humant samt att det leder inte till ett råare samhälle som straff gör.

Storuggla

Champion
För sista gången, det var en ordvitsnotering! [ANT

Vill ni snacka kriminalvård får ni be kvv att skaffa ett forum eller starta en ny tråd, annars tror ju jag att jag är omgiven av humorlösa typer som inte läser tidningen som fan läser bibeln! :gremwink:

Storuggla, böh!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Stackars, stackars Storuggla [NT]

Det här med humor är tydligen svårare än vad man skulle kunna tro. :gremsmile:

Man Mountainman

Storsvagåret
Men Storuggla, det är väl inte särskilt bra om ungarna rymmer? Behandlingshemmen är ju till för att återanpassa dem till samhället, först då kan de tillåtas...

...okej, I'm just fucking with you. Jag tyckte faktiskt det var rätt roligt. :gremgrin: