Det är inte så att senaste inlägg ändras med vilket underforum du besöker - jag testade precis och listan förblir densamma oavsett vilket underforum jag besöker.
Paal;n283665 said:
Jag är övertygad att det har något med åldern på trådarna att göra. Äldre trådar syns inte som senaste inlägg trots nytillkomna kommentarer.
Som gammal SQL-programmerare undrar jag om det inte är så att funktionen som hämtar kandidater för "senaste inlägg" har en datumgräns inställd på
trådens tillkomst. En tråd som är för gammal kommer då inte på fråga oavsett datum för senaste inlägg. Alltså att buggen skulle vara att fel datumfält ingår i anropet (ska ju vara "datum - senaste uppdatering" inte "datum - tråden skapades").
Jag menar att anropet troligtvis anger ett datumfält för hämtningen och ett datumfält för sorteringen. Troligtvis är dessa inte samma vilket då är buggen.
Om "senaste inlägg" är en modul som kan justeras kanske detta kan undersökas/korrigeras.
Möjligt scenario är att det har med användarens egen "cutoff"-inställning, alltså hur gamla poster som alls ska visas. En sådan inställning är vanlig på forum, men jag kan inte hitta någon sådan just här, så den funktionen kanske inte finns?