Nekromanti inläggsbredd

Illern

koppariller
När man läser ett inlägg och ser något bra som man vill skriva ut upptäcker man (gjorde i alla fall jag) att textrutan är lagom för bred så att ett eller två ord faller bort i högermarginalen. det spelar ingen roll om man har inläggsinformationen vid sidan eller ovanför, om informationen är ovanför så fylls det ut med text åt sidan så att problemet kvarstår. Något som skulle gå att fixa eller är det bara jag som har fel A4-format? :gremsmile:

[color:white]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>

Hobert

Warrior
När jag läser nåt bra brukar jag spara det i en textfil på datorn. Därifrån är det ju enkelt att skriva ut om man vill. Om man vill skriva ut direkt från webbläsaren vet jag dock inte hur man ska lösa problemet.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG

Gardener

Champion
Jo, det blir ju några fler knappkombinationer för att skriva ut om man inte har A3-skrivare eller nåt.

Forumet är inte direkt optimerat för skrivare (inte resten av siten heller, därför det finns pdf:er till alla artiklar. Fast det viktigaste får man iofs med när man skriver ut från resten av siten.

Kan meddela att anledningen till att inläggen tar upp hela sidans bredd är för att forumanvändarna ville ha det så. Det blev ramaskri när vi la en meny till vänster på gamla designen, så när vi gjorde det nya utseendet så såg vi till att det blev mycket plats för forumen.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Gardener

Champion
Var så god!

Bara att knåpa ihop en, all information för att själv göra förändringar och tillägg till forumsystemet finns på www.wwwthreads.com så det är bara att gå dit och ta hem allt och börja jobba!

Vad jag menar är att det inte görs i en handvändning - det finns ingen magisk knapp i systemet som heter "skapa printervänliga sidor" och det finns bättre saker att göra än att få något sådant att fungera. Speciellt som det ändå är ganska enkelt att skriva ut något man är tillräckligt intresserad av för att ha på papper. Men skulle du programmera ett tillägg så skulle jag självklart lägga in det i systemet när jag får tid.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu