Nekromanti Inläggsskrivande workaround

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det finns en (eller ok, ett par) buggar i editorn man skriver inlägg i.

Den som brukar störa mig mest ser ut såhär: Man har skrivit ett långt inlägg. Man ser ett stavfel i mitten. Man placerar markören vid stavfelet, trycker backspace... och tecknet sist i inlägget tas bort. För markören har flyttats dit.

Såhär gör man för att komma runt det:

1) Ta fram "Avancerad redigering"

2) Klicka på "Källa".

Nu ser du något som liknar det gamla forumets textredigering, eller hur? Om du inte gillar wysiwyg (alltsp att ha en editor där man ser sin fetstil och inte bara taggar) är du klar nu. Gör din ändring; allt kommer att funka som det ska.

3) Vill du tillbaks till wysiwyg-editorn klickar du bara på "källa" igen. Buggen är fortfarande "borta".

Sådär. Max tre musklick, eller två, för att komma runt en av forumets mest irriterande buggar.

Krille

Super Moderator
Min personliga workaround är att banka enter ett par gånger (jag tror det räcker med en, men när det händer är jag så skitförbannat att jag behöver ett par extra enterslag bara för att avreagera mig) och sen gå tillbaka till stället man vill rätta och rätta det. Man kan ta bort de extra radbrytningarna sen.

w176

Förlorad dotter
Min workaround för att överhuvudtaget kunna skriva något på forumet på läsplatta är att skriva det i ett annat program och sen copypasta det och posta-. Men då kjorvar istället typsnitt och teckenstorlek.
Rhodryn said:
Om det inte är allt för långa texter kan man ju använda t.ex sök rutan till google eller något.

Om jag kopierar något från word, eller internet, etc, så länge det är någerlunda kort, så kontroll+v'ar jag det in i sök rutan och sedan kopierar om det. För då försvinner (vad jag sätt) alla typer av extra inställningar från orginal kopieringen, och du borde få en "tvättad" och "ren" text kopiering.

Notepad programmet (tror den heter Anteckningar på svenska) är ett program som jag i vanliga fall använder väldigt mycket för temporära sparningar och/eller "text tvättning"... men jag är lite osäker på om den har med sig inställningar eller inte om man använder den som mellanhand till denna sida.
Genesis said:
Kör man Mac kan man konvertera till ren text med en knapptryckning i Anteckningar. Format -> Gör om till ren textfil, eller Shift-Command-T.

chrull

Stockholm Kartell
Jag har nästan slutat skrika rakt in i skärmen i vrede när flyttamarkörenbuggen-dyker numera när jag lärde mig att hårt hammrande på enter-tangenten löste det.

Nu önskar jag bara att det fanns en lika lätt lösning på vrållådebuggen och surfplattebuggen.