Nekromanti Inläggsstrul

Frixeray

Swordsman
Ett litet problem som jag har upptäckt och som irriterat mej lite smått nu sedan rollspel.nu kommit tillbaka (kan tilläggas att jag aldrig varit så glad över ett felmeddelande som det "Internal server error 500 jag fick dagen då rollspel.nu kom tillbaka, då allt inte var helt fungerande ännu förstås /images/icons/laugh.gif. Det hela fick mej att ropa "It's alive!". Seriöst.)

Ehhh... Tillbaka till saken...

Nu när jag försöker lägga ett inlägg så brukar jag få ett "Alla nödvändiga fält är inte ifyllda"-fel, trots att alla fält givetvis är ifyllda. Detta brukar hända när jag struntar i att förhandsgrandska inlägget.

Tänkte det kunde vara bra att rapportera detta...

EDIT: Denna gång fungerade det dock...

Krille

Super Moderator
"Nu när jag försöker lägga ett inlägg så brukar jag få ett "Alla nödvändiga fält är inte ifyllda"-fel, trots att alla fält givetvis är ifyllda. Detta brukar hända när jag struntar i att förhandsgrandska inlägget."

Kör du Opera? Då händer det rätt ofta.

Tydligen ska problemet bero på att Perl-scriptet som parsar formuläret är totalt wacko och läser lite som det själv vill, inte som standarden för formulärdata säger att man ska. Från vad jag kunde uttyda från Olle så tar scriptet ibland och räknar antalet fält som ska vara ifyllda och drar bort 2 av nån ämlans anledning. Varför just "2" vet jag inte, men ibland ger det som resultat att scriptet tror att Opera skickar färre fält än vad som förväntas, varför alla fält inte är ifyllda.

PHP-versionen har inte detta problem alls, så vi får vänta tills programvaran uppgraderats.

(För övrigt fick jag just "alla fält är inte ifyllda" igen)

Gardener

Champion
Som Krille säger så är inläsningen av formulärdata inte helt efter standarden, iaf efter vad jag kunde förstå av att läsa koden.

Vi kommer dock uppgradera forumsystemet till den senaste versionen inom kort och då även byta över till php-versionen (som är den enda som supportas längre). Denna version använder PHP:s inbyggda inläsning av formulärdata och bör därför fungera bättre.

Frixeray

Swordsman
Ny version - trevligt...

Ser att UBB har tagit över WWWThreads nu. Hmmm... har av någon konstig anledning något emot vanliga UBB, vet inte riktigt vad, men hoppas att Threads-systemet blir i mångt och mycket detsamma...

Hmmm... ser helt okej ut efter att ha tittat lite på det på deras hemsida...

Gardener

Champion
Threads kommer fortsätta att vara samma sak och det är fortfarande bara samma person som tidigare som utvecklar det. Det kommer därför inte påverkas nämnvärt av uppköpet, iaf inte för er användare.