Vimes
Sillkung
- Joined
- 15 Jun 2000
- Messages
- 12,089
Edit 2: Nu har en massa "veteraner" börjat tjabba i den här tråden också, men det är inte så viktigt. Jag vill jättegärna höra från dig som inte spelar varulvsspel med oss vanligtvis också!
Jag kommer att hålla i ett varulvsspel någon gång under hösten, antagligen i September, och en av förändringarna jag funderat på är på något vis hindra trådarna från att bli så absurt stora.
Det jag tänkt mig är att begränsa antalet inlägg per spelare och runda. Exakt var taket läggs, om det ligger fast under alla rundor och så vidare, har jag inte bestämt. Men det här är en bra tråd att diskutera dessa frågor i.
Fördelarna det här ger är följande, tänker jag mig:
1. Spelare som gillar varulvsspel, men inte har tid/lust att lägga den tid som spelen kräver nu, kommer kunna vara med. Vilket kan ge ett högre deltagarantal.
2. Eftersom mindre arbete behöver läggas på att läsa igenom stora mängder "meningslösa" inlägg kommer förhoppningsvis det vara möjligt att lägga ner mer arbete på analys. Högre kvalitet på de enskilda inläggen alltså.
3. Lägre "läströskel" ger färre avhopp. Ofta anförs "det är för mycket jobb" som en av förklaringarna till varför spelare hoppar av.
4. Naturlig nerf av byn.
5.
Edit: Jag vill gärna att det inte bara är veterangruppen av varulvsspelare som svarar, utan även sådana som varit med någon gång, som hoppat av, som tycker det verkar intressant och så vidare. Det vore kul att höra från de som vill vara med men som avstått p.g.a. mängden inlägg. Är det här en lösning för er?
Jag kommer att hålla i ett varulvsspel någon gång under hösten, antagligen i September, och en av förändringarna jag funderat på är på något vis hindra trådarna från att bli så absurt stora.
Det jag tänkt mig är att begränsa antalet inlägg per spelare och runda. Exakt var taket läggs, om det ligger fast under alla rundor och så vidare, har jag inte bestämt. Men det här är en bra tråd att diskutera dessa frågor i.
Fördelarna det här ger är följande, tänker jag mig:
1. Spelare som gillar varulvsspel, men inte har tid/lust att lägga den tid som spelen kräver nu, kommer kunna vara med. Vilket kan ge ett högre deltagarantal.
2. Eftersom mindre arbete behöver läggas på att läsa igenom stora mängder "meningslösa" inlägg kommer förhoppningsvis det vara möjligt att lägga ner mer arbete på analys. Högre kvalitet på de enskilda inläggen alltså.
3. Lägre "läströskel" ger färre avhopp. Ofta anförs "det är för mycket jobb" som en av förklaringarna till varför spelare hoppar av.
4. Naturlig nerf av byn.
5.
Så, vad tycker ni? Är det en bra idé att begränsa antalet inlägg per spelare och runda? Var bör gränsen sättas?xyas said:En bonuseffekt av det här tror jag kan bli att diskussionsklimatet blir bättre. Med färre, mer genomtänkta inlägg blir risker för "du är dum i huvudet"-inlägg minskar radikalt (även om det har blivit bättre redan).
Edit: Jag vill gärna att det inte bara är veterangruppen av varulvsspelare som svarar, utan även sådana som varit med någon gång, som hoppat av, som tycker det verkar intressant och så vidare. Det vore kul att höra från de som vill vara med men som avstått p.g.a. mängden inlägg. Är det här en lösning för er?