Konrad Kanyl said:
LJSLarsson said:
Konrad Kanyl said:
Emps said:
Idén jag leker lite med är att inläggstaket blir ju mer restriktivt med fler deltagare, så jag överväger att lägga inläggstaket = antalet spelare som deltar.
Tankar?
Vore fett. Läskigt mot slutet på 3 pers varav en är wulf..
Har jag missförstått något? Kommer inläggstaket sänkas allt eftersom genom rundorna? Jag tolkade det som att Emp menade att man bestämmer taket baserat på antalet startdeltagare och att det sedan stannar där, inte att det sänks allt eftersom.
Nåja, det är ju värt att testa i alla fall.
Jag läser ju inte tråden så jag vet ju inte vad jag snackar om egentligen. Smsade med Hastfer precis och han skrev nått om "lika många inlägg som deltagare" och det lät ju fett tyckte jag. Alltså, 4 spelare = 4 inlägg. Ungefär så tolkade jag Empis också.
Det är inte riktigt så jag tänker mig, för att med så få inlägg på sista rundorna om det är få kvar så kommer det bli väldigt segt.
Min tanke, nu lite mer utvecklad (jag använder 15 inlägg som grund nu, men där kan man ju variera sig):
Standardtak 15 inlägg per runda. Modifierat så att om det är fler än 15 spelare så är det antalet spelare inlägg i tak första rundan (16 spelare = 16 inlägg i tak, 20 spelare = 20 inlägg i tak)
Därefter sjunker taket i samma takt som folk dör och röstar ut tills det kommer till 15, och då stannar det där.
Då blir det inte brutet många inlägg på slutet när det är få kvar, men det blir inte heller alldeles för få inlägg. Och de första rundorna så har man fler inlägg att jobba med eftersom det är fler spelare att hantera.
Inlägg som bara innehåller röster är gratis, dessa kan man bränna iväg utan att behöva tänka på taket, som respons till om folk skriver något tokigt eller om man vill röra om i grytan. Eller om man vill följa ett drev utan att själv slösa inlägg.
Alternativa tankar för olika spelvarianter:
15 inlägg (eller vad man nu planerat) per runda all the way oavsett deltagarantal.
Deltagarantalet inlägg per runda, matchar antalet spelare i spel hela vägen. Då kan en idé vara att man när alla inlägg är förbrukade kan skriva typ "Röst: Stopp" för att avsluta matchen tidigare om alla är med på det.
Annars kan ju det bli mycket väntan när alla skrivit klart sig.
15 inlägg (eller vad man nu planerat) och man använder den idé jag lyfte tidigare i tråden om att man kan skriva fler inlägg utan att diskas, men varje extra inlägg blir en röst på sig själv.