Nekromanti [Inofficiell forumtävling]: Iowa och New Hampshire

Hunk

Hero
Primärvalssäsongen kommer snart att starta igång med nomineringsmöten i Iowa (3 januari) och primärval i New Hampshire (8 januari). Det kommer förmodligen att bli djävulskt spännande (åtminstone på den republikanska sidan) och eftersom jag inte har något vettigare för mig just nu, tänkte jag att det kunde vara lämpligt att starta igång en trevlig forumtävling.

Tävligen går ut på att gissa vilka kandidater som hamnar top tre i respektive stat. Svaren lämnas i det här formatet (kandidaterna nedan är givetvis bara exempel - alla måste t.ex. inte tro att Mike Gravel vinner i Iowa). En motivering i text får gärna också lämnas, men det är inte något krav.

Iowa

Dem
1. Mike Gravel
2. Lyndon LaRouche
3. Hillary Clinton

GOP
1. Rudy Guiliani
2. Ron Paul
3. Mike Huckabee

New Hampshire

Dem
1. John Edwards
2. Hillary Clinton
3. Barck Obama

GOP
1. Mitt Romney
2. Mike Huckabee
3. Fred Thompson

Sista dag för deltagande i tävlingen är den 3:e december (d.v.s. en månad före nominieringsmötena i Iowa). Varje inprickad top 3-placering ger 1 poäng och varje korrekt inprickad placering ger ytterligare 1 poäng (om man t.ex. har gissat att John Edwards kommer tvåa i Iowa, men han kommer etta ger det 1 poäng). Man kan alltså få mellan 0 och 24 poäng (om jag har räknat rätt). Vinner gör den som får flest poäng och lottning medelst D30 avgör om två eller fler får samma (jag kommer själv att delta i tävlingen, men vid lika poängställning kommer jag att manipulera tärningen så att inte jag själv kan vinna).

Segraren kommer (som vanligt när jag håller tävling) förutom äran att vinna ett föga exklusivt tärningsset. Tävlingen sponsras av Goblin Games.

Efter att den här tävlingen är avgjord kommer det förmodligen en ny tävling om vem som vinner nomineringen för respektive parti, så chansen finns fortfarande att vinna tärningar även om man missar den här chansen!

Dewil

Skrivbordsgeneral
Iowa

Dem
1. Mike Gravel
2. Lyndon LaRouche
3. Hillary Clinton
Menar du på fullt allvar att den gamle knasbollen Lyndon LaRouche skulle klå Hillary Clinton som demokratisk kandidat i Iowa?

Dewil

Hunk

Hero
Vad jag själv tror kommer att framgå när jag postar mitt eget tävlingsbidrag... Exemplen i posten är just exempel och inget annat. Men vem vet, i hockey kan allting hända och bollen är rund!

Dewil

Skrivbordsgeneral
Exemplen i posten är just exempel och inget annat.
Okej, då är jag med. Ditt exempel var ju lite som om, tja, vad ska vi dra till med, MUF:s allra argaste och nyliberalaste lokalordförande skulle kryssa sig förbi Reinfeldt.

Dewil

Hunk

Hero
Mitt tävlingsbidrag

Mitt eget bidrag kommer nedan. Jag har hittills bara fått två bidrag (från Storuggla och Fludd) utöver mitt eget via PM, men ännu har ju folk en halvdag på sig att delta. Risken är dock stor att antalet bidrag inte blir översvallande många, så chansen att vinna tärningar är tämligen hög för dem som deltar!

Iowa

Dem
1. Barack Obama
2. Hillary Clinton
3. John Edwards

GOP
1. Mike Huckabee
2. Mitt Romney
3. Rudolph Guiliani

New Hampshire

Dem
1. Hillary Clinton
2. Barack Obama
3. John Edwards

GOP
1. Mitt Romney
2. Rudy Guiliani
3. John McCain

Hunk

Hero
Övriga tävlingsbidrag

Nu har tiden gått ut och en dryg månads nervös väntan börjar... Följande bidrag har inkommit (förutom mitt eget):

Storuggla:

Iowa

Rep:
1. Huckabee
2. Romney
3. Guiliani

Dem:
1. Clinton
2. Obama
3. Edwards

New Hampshire

Rep:
1. Romney
2. Guiliani
3. Thompson

Dem:
1. Clinton
2. Obama
3. Edwards.

Walium:

Iowa

Dem
1. Hillary Clinton
2. Barack Obama
3. John Edwards

GOP
1. Mitt Romney
2. Mike Huckabee
3. Rudolph Guiliani

New Hampshire

Dem
1. Hillary Clinton
2. Barack Obama
3. John Edwards

GOP
1. Mitt Romney
2. Rudolph Guiliani
3. John McCain

Fludd:

Iowa

Dem
1. Dennis "the Menace" Kucinich
2. Mike Gravel
3. Lyndon LaRouche

GOP
1. Ron Paul
2. Alan Keyes
3. Tom Tancredo

New Hampshire

Dem
1. Dennis "the Menace" Kucinich
2. Mike Gravel
3. Chris Dodd

GOP
1. Ron Paul
2. Alan Keyes
3. Duncan Hunter

Om Fludd vinner lovar jag att äta upp någon form av hatt!

Storuggla

Champion
Re: Övriga tävlingsbidrag

Lyndon LaRouche? Kucinich? Ron Paul? Onekerligen högoddsare :gremlaugh:

Storuggla, schillerinstitutet

Hunk

Hero

Ron Paul kan faktiskt komma top 3 i New Hampshire!

walium

Ganska töntig, faktiskt

Jag är ingen expert och därför undrar jag hur mycket som de olika kandidaterna kan tänkas spurta på en månad. Det republikanska startfältet innehåller ju fler tänkbara kandidater än vad demokraternas gör.

Hunk

Hero

Vid ungefär samma tidpunkt för fyra år sedan hade John Kerry 15% i opinionsmätningarna i Iowa och John Edwards ca 5-10%. I omröstningen fick de i själva verket 39 respektive 32%.

Howard Dean hade å andra sidan 20% och Dick Gephardt 27%. I omröstningarna fick de 18 respektive 11%

Så mycket kan hända... Fråga Dick Gephardt!

Feliath

Swashbuckler
Okej, jag måste fråga...

...finns det någon anledning till att du konsekvent stavar Giuliani fel?

Du brukar ha så grym koll på USA:s politik att jag inte kunde låta bli att undra om du gjorde det av något bättre skäl än felstavning.

/Feliath — lät bli att vara med on account of missuppfattning

Hunk

Hero
Re: Okej, jag måste fråga...

Näh, det är bara klantighet. Å andra sidan har Walium och Storuggla också stavat fel...

Feliath

Swashbuckler

Det var därför jag blev misstänksam; jag började undra om du ändrade det med flit to dodge the man, eller något :gremgrin:

/Feliath — Storuggla kan inte stava fel

Hunk

Hero

Chansen är dock rätt hög att Walium har kopierat min stavning i sitt tips, så honom kan man inte klanka ned på så mycket... Å andra sidan har jag hört att Walium brukar skryta om sin enorma koll på de republikanska kandidaterna i år, så han kanske borde veta bättre :gremtongue:.