Nekromanti Insektoider

Feuflux

omjonasson.se
I det äventyret jag håller på att läsa om...
Skrämde jag bort alla spelare nu?/images/icons/smile.gif

Håller på att läsa i Magilremodulen (till DoD-expert, tryck 90 tror jag) och har ett litet problem. Rasen insektoider förekommer i boken, men jag har bara tillgång till DoD-monsterboxen som inte innehåller denna ras. Har en svag aning om att insektoiderna förekommer i monsterboken (eller liknande) och undrar om någon vänlig själ skulle kunna informera mig lite om dom. Äh, informera mig mycket om dom förresten.../images/icons/smile.gif

Tackar på förhand.

walium

Ganska töntig, faktiskt
De är helt enkelt jättelika insekter. Litegrann som en korsning mellan myror och bönsyrsor föreställer jag mig. De är organiserade ungefär som i en myrstack. Drottningen överst, sedan kommer några veka men smarta rådgivare, krigare, bevingade budbärare och en hel bunt grävare. Det skulle inte förvåna mig om en handfull av de smarta rådgivarna har lärt sig lite magi.

Bombur

Veteran
En liten sak blev fel där... Insektoider kan aldrig lära sig magi; magi bygger på känslostämningar och det är något som insektoider saknar.

För övrigt ska jag vara hygglig nog att skriva ner insektoidernas värden, eller en del av dem i alla fall. (Fast jag måste i ärlighetens namn säga att just det äventyret i Magilre enligt min ringa åsikt suger svettig åsnepung. De andra två är dock betydligt bättre, och jag gillar själva landets karaktär som målas upp i modulen.)

Drottningen (hela stackens mamma, bokstavligt talat) består till största delen av en vit bakkropp som producerar ägg. Hon är för stor för att förflytta sig för egen maskin; om hon någon gång ska förflytta sig bärs hon på en jättelik bår av en mängd arbetare.
STY & SMI --
STO 1T10+30
FYS 4T6
INT & PSY 3T6+6
Inga vapen, inget skydd. Färdigheter som en mycket skicklig Lärd man.

Ledare (leder arbetet eftersom de lägre kasterna inte har någon initiativförmåga). Stora huvuden, små kroppar. Strider inte om de kan undvika det. STO 1T4+4, pissdåliga på strid.

Budbärare (bevingade små kryp som agerar budbärare (duh!) och spejare). STO 2, L18/F30, dåliga på strid.

Krigare (utrustade med 1T4 kastspjut, helt i trä, som de kan slunga effektivt pga en extra led på griparmarna)
STY 2T6+10
STO 1T4+7
FYS 2T6+11
SMI 2T6+6
Bett 30% 1T8
2 klor 30% 1T6
Skal 4 poäng
L16

Grävare (utsöndrar syra som gör grävandet lättare, slåss om nödvändigt)
STY 2T6+15
STO 1T4+3
FYS 2T6+6
SMI 2T6+2
Bett 30% 1T6+1T8 i syraskada, minskar rustningars ABS med 1 för varje träff
2 Klor 30% 1T6
Skal 2 poäng
L8

Arbetare (utför rutinsysslor, slåss helst inte)
STY 2T6
STO 1T4+4
FYS 1T6+6
SMI 2T6
Bett 15% 1T6
Skal 1poäng
L10

Feuflux

omjonasson.se
Tackar för hjälpen med siffrorna och beskrivning av "myrorna".

En annan grej:
(Fast jag måste i ärlighetens namn säga att just det äventyret i Magilre enligt min ringa åsikt suger svettig åsnepung. De andra två är dock betydligt bättre, och jag gillar själva landets karaktär som målas upp i modulen.)

Hehe, ett äventyr är precis så bra som SL gör det till! Nja, inte helt sant... har skumläst alla tre äventyren och tänker nog spelleda dem allihopa också.

Silke

Warrior
Gör du det själv har vi haft jä-ligt kul med den modulen. Har varit SL två gånger med nästan samma spelar grupp och det har varit lika roligt varje gång. En gammal favorit helt enkelt /images/icons/smile.gif