Khan
Kondottiär
- Joined
- 23 Apr 2014
- Messages
- 4,531
Jag ställde frågan i Vrållådan häromdagen, men frågar här också om det är några fler som har tankar.
Jag håller på att fnula ihop ett spel gjort för one shots, och har hela tiden tänkt att det ska vara spelledarlöst, á la Fiasco. Men ju mer jag tänker på det ju mindre känns det som om det passar. Fast målet är ju att gemensamt improvisera fram en värld och historia, så att spela med en tradd-struktur funkar inte heller...
Då kom jag att tänka på InSpectres. Det har ju ett mellanläge, där spelarna får hitta på precis vad de vill om de lyckas med slaget. Men jag har bara spelat det en gång, för typ hundra år sedan och långt innan jag förstod grejen med indie och spelledarlöst.
Är det någon som har erfarenheter av InSpecters de vill dela med sig av? Hur funkar det i spel med det här mellanläget? Finns det andra spel med samma struktur?
Jag håller på att fnula ihop ett spel gjort för one shots, och har hela tiden tänkt att det ska vara spelledarlöst, á la Fiasco. Men ju mer jag tänker på det ju mindre känns det som om det passar. Fast målet är ju att gemensamt improvisera fram en värld och historia, så att spela med en tradd-struktur funkar inte heller...
Då kom jag att tänka på InSpectres. Det har ju ett mellanläge, där spelarna får hitta på precis vad de vill om de lyckas med slaget. Men jag har bara spelat det en gång, för typ hundra år sedan och långt innan jag förstod grejen med indie och spelledarlöst.
Är det någon som har erfarenheter av InSpecters de vill dela med sig av? Hur funkar det i spel med det här mellanläget? Finns det andra spel med samma struktur?