Nekromanti [Inspiration] Borgar, städer, kloster och platser från vår värld

da_bohz

Swordsman
Återigen snubblade jag över en fantastisk plats i internets trånga korridorer.
Denna gång Château de la Mothe-Chandeniers?, ett övervuxet och något söndervittrat slott i Frankrike som stått övergivet sen 30-talet. Det gör lite ont i mig att ingen tar hand om slottet, men det ser ändå jäkligt nice ut om man tänker på hur det skulle kunna inkorporeras i rollspel.

da_bohz;n219565 said:
Det gör lite ont i mig att ingen tar hand om slottet, men det ser ändå jäkligt nice ut om man tänker på hur det skulle kunna inkorporeras i rollspel.
Ja, både originalslottet och dess nuvarande skick.
Jag tycker ofta det är svårt att få något begrepp om hur fort en byggnad förfaller, men nu har vi ju ett exempel på hur det ser ut efter 83 år.

JJoghans

Regelknackare
Härlig tråd! :)

Några av mina favoritbyggnader; klippkyrkorna i Lalibela. Inga fort direkt, men ruskigt coola.

da_bohz

Swordsman
För den som vill ha lite Bauersk känsla i sitt rollspel kan man ju nämna att hus av enorma trädstubbar faktiskt varit en grej (och dessutom skulle funka riktigt nice som rollspelsdetalj om man befann sig i en skog där träden är tillräckligt stora).

Attachments

da_bohz

Swordsman
Något bekant för de som sett Skyfall, men här är i alla fall Hashima, även kallad "Battleship Island". Det är en ö där man bröt kol fram till 70-talet då undervattensgruvorna lades ner. Sedan dess har ön varit övergiven fram till 2009 då man öppnade upp för resor till (och från?) ön igen.
Kan det vara så att de skymtade något långt där nere i gruvorna? Något som inte fick väckas till liv, eller något som måste hållas hemligt?