Nekromanti Inspiration: Dark Heresy

Letar inspiration till Dark Heresy i form av filmer, musik, ja allt som kan skänka inspiration helt enkelt!

Så plöj på med allt ni kan komma på!

Nässe

Myrmidon
Vi är inne i avslutningsfasen av en kampanj i Dark Heresys värld (med Solar System)- världen är en blandning av DH, Kult, Bladerunner, Aliens och lite annat.

Krönika och lite annat finns här

Själva bloggen med tillhörande bilder finns här

(musik och bilder tycker jag är bra att ta från vissa av Mansons album- Antichrist Superstar framförallt... )

Varför inte Peace, Love and Pitbulls två första album? Filmmusiken till Twin peaks fungerar för mig till alla skräckrollspel...

Thåström gjorde musik till pjäsen Singoalla- grymt, grymt bra skräck- och hetsmusik till rollspel....

För någon dag sedan postade någon en länk till en konstnär med bra stämningsbilder... ska se om jag hittar den... det var ett tips till Scriptura-rollspelet om jag inte minns fel? här

Som film är ju Aliens är riktigt bra inspirations källa till 40K generellt, det lär ju vara därifrån inspirationen till Tyraniderna kommer ifrån.

Blade Runner har jag faktiskt inte tänkt på som en inspirationskälla förut. Men Ford jagar ju replikanter för terminering vilket är exakt vad RP i Dark Heresy sysslar med bara att det handlar om kättare istället.
Var desutom länge sedan jag såg Blade Runner, måste ta o se den igen!

Jag har försökt följa er krönika, men inte lyckats hänga med så bra, ska se om jag kan ta mig igenom den senare idag!

Kollade in hans galleri härom dagen, riktigt sjyssta bilder !

Tack!

w176

Förlorad dotter
[Ant]

Jean d'Arc filmen:

Religiöst, våldsamt, blodigt, psykedelisk, häxjakt, hallucinationer, krig , kyrkor, våld och övervåld.

Nässe

Myrmidon
Editade inlägget ovan och la in länken till bloggen där krönikan först skrevs... där finns bilder och sånt också... när jag la upp texterna här på forumet blev de massivt ogenomträngliga... Tänkte inte så långt att jag borde lagt upp utvalda delar...

men ska du läsa, läs på bloggen, tror det är lättare att få översikt där!

Re: [Ant]

Riktigt bra tips !

Kom genast att tänka på hur hon tror att hon talar med Gud, det är ju svinbra! Om man omvandlar det till Dark Heresy så snackar vi antingen om en man/kvinna som skulle bli antingen ett helgon eller en kättare, precis som Jean d'Arc. Klockren inspiration!

Tackar för det!

NilsH said:
Varför inte Peace, Love and Pitbulls två första album? Filmmusiken till Twin peaks fungerar för mig till alla skräckrollspel...

Thåström gjorde musik till pjäsen Singoalla- grymt, grymt bra skräck- och hetsmusik till rollspel....
Såhär låter det när det brakar loss under våra spelmöten. Det bästa är att ingen i gruppen gillar sån här musik utöver mig men de satt endå och gungade sina huvuden och blev jävligt taggade av musiken.

Klicka på HQ för bästa ljudupplevelse :gremlaugh:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UJ_Vi-ZIMRM"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/UJ_Vi-ZIMRM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

NilsH said:
Vi är inne i avslutningsfasen av en kampanj i Dark Heresys värld (med Solar System)
Vi lirar med Noirs regler vilket fungerar klockrent.

Organ

Out of time, out of mind
Starship Troopers. (Filmen alltså.) Den jord vi möter i början av filmen känns väldigt mycket som en Imperial World, minus de religiösa inslagen. Det antidemokratiska samhället är sedan även det helt rätt. Filmens mobila infanteri ser jag som en motsvarighet till DHs Imperial Guards. Sist, men inte minst, så är inställningen gentemot utomjordingar som hämtat ur DH. ("DO NOT SUFFER THE XENO TO LIVE!!!")

/Annders

Starship Troopers är en klockren 40K inspirations källa, kanske inte så mycket till just Dark Heresy dock!
Men i övrigt håller jag med dig! Och det är en sjysst film desutom!