Nekromanti Inspiration till bård sökes

Rickard

Urverk speldesign
Jag gör layouten till ett kommande spel som heter Mythic Mortals och jag har noll idéer till vad jag ska ha för bård. Det är ett urban fantasy fighting-spel, där du spelar dig själv som uppvaknad hjälte. Spelets inspirationskällor är Devil May Cry, 300, Percy Jackson, The Avengers och X-men.

Formatet på boken är pocket - 6×9 inches - med mycket vita ytor. Författaren vill ha något enkelt och det är PoD-tryck så för många gråtoner är uteslutet.

Jag hade en tanke på att ha grekiska tecken ute utanför textfältet i stil med en gobeläng som hänger och bleknar bort mot botten av texten.

Bifogar några sidor så att ni kan se hur det ser ut utan bården. Jag har ställt ned kvaliteten på bilderna bara så att jag kunde tanka upp filen. Ställ in "Dubbelsidig vy" i Visa -> Sidvisning i Acrobat Reader och ha inte "Visa försätts blad i dubbelsidig vy" påslaget.

Attachments

Inkognito

Swordsman
Bläddrade igenom snabbt och fastnade för en rad om att flera "mythos" mixats samman. Kanske kan göra något på det temat istället för att begränsa till grekiska tecken.. Samtidigt skulle det hållas enkelt skriver du.. Mytologiska varelser från blandade mytologier ritade mkt enkelt, typ streckgubbar/stenålders-stil kanske?