Nekromanti Inspiration till spelledar personer.

Meduriol

Veteran
Jag antar att vi alla som spelat "Vinterskogens Hemlighet" blivit mycket inspirerade. Det blev iallafall jag som inte spelar många äventyr som håller den klass som det gör.
Själv fick jag lov att vara spelledare. Men är fortfarande väldigt fascinerad av sagan om skogen (;

Jag läste precis ett äldre inlägg, som handlade om att han ville ha en smula inspiration till spelledarpersoner nu när alla är så motiverade att skriva egna lite mera genomtänkta och planerade äventyr.

Med risk för att vara lite egoistisk tänkte jag avspegla min karaktär, som jag själv finner lite mystisk (fastän det är jag själv som skapat honom?).

Meduriol Lothill (för er som läst nogrant. Ja Lothill betyder "De Utvalda"). Meduriol är en, som namnet lätt avslöjar en Alv med yrket präst. Fastän alverna inte direkt är religiösa (vad som framgår av regelboken i varje fall) så har han liksom alla präster en förkärlek till något övernaturligt. I alvernas fall har dom blivit utvalda att ha speciella förmågor.

Meduriol kommer från de höga snöiga bergen i norr. Från den lilla byn Kynave. Kynave är en 100% alvisk by som har levt i århundranden i harmoni med de djur som kan tänkas leve så högt norrut. Redan som barn uppmärksammades Meduriols förmågor (iochmed det gyllene håret & ögonen bl.a). Men trots sin allt högre status har han inte tagit åt sig någon ära eller kännt någon girighet. Hans förkärlek till djur & natur har gjort honom en aning bevandrad och erfaren i färdigheter som skidåkning, överlevnad och orinentering. Meduriol levde som medlare mellan djur och alv i hundratals år. Men ~1800 (oj!) år efter Meduriols födsel var vintern mycket mild, och t.om trollen vågade resa tillräckligt högt i bergen för att nå lilla Kynave. En dag när Meduriol kom tillbaks efter att ha varit borta en månad för att leta efter den mysteriskt försvunna vargflocken (som trollen kan ha tänkats slagit ihjäl!) är Kynave utrotad av trollens barbariska svärd.

Meduriol får en vändpunkt i sitt långa liv och beger sig söderut. Bort från kylan. Meduriol har nu även skaffat sig en naturlig fiende. Dom barbariska trollen! Meduriol lever numera i de södra delarna för att slippa minnet från kynave. Han lever i skogarna tillsammans med djuren och drar sig inte för att hämnas sina vänners liv om ett troll skulle dyka upp.

Meduriol (eller vad man kan vilja tänkas kalla honom) kan ses lite som ett mystiskt skogsväsen, som man skulle kunna tänkas träffa på ibland, för att få lite ny information om var djuren (och eventuellt trollen?) befinner sig just nu.. eller andra viktiga ledtrådar i eventuellt äventyr.
---
Min rollperson har givetvis förmågor som avspeglas på personligheten. Förmågor som..

Djurvän, Eldvän, Hela, Tala m Djur, Trädgång, Ljusenergi, Lugnande sång och Rida djur.

--
Har du klarat dig ända hit ner ska du ha beröm (;
men ändå kanske du har samlat på dig lite inspiration i det slaskiga vintersverige!

T.T.F.N från Staffan Söderström / a.k.a Meduril Lothill

--------- www.rollspel.nu