Nekromanti Inspirationsbilder

ripperdoc

Myrmidon
Jag letar konstant efter inspirationsbilder till ett ständigt växande galleri, och ibland hittar man bara så bra grejer att man måste dela med sig. Så det gör jag helt sonika. Förhoppningsvis blir ni inspirerade, och då kan ni berätta hur ni tänkt omsätta det i rollspel :gremsmile:

Själv tänker jag på ett Apocalypse World blandat med Jurassic Park och Silent Hill - en framtida, överväxt jord där dinosaurier återkommit i bisarra former, genetiskt muterade av en urkraft som kan skymtas i botten av djungeln, dit ingen riktigt når fram...

Här är inspirationsdumpen, och här är några exempel:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag gillar den andra bilden även ur ett scifi perspektiv - ganska olikt det traditionella scifi tänket. Tack!

Marukusu

Hero
Gillar konceptet skarpt, hade själv liknande idéer en gång i tiden fast med mer fokus på postapokalyps, AK-47:or och rostiga sovjetiska stridsvagnar än scifi. Det gamla spelet Dino Crisis kanske kan bidra till mer inspiration? :gremsmile:

Shit!

Jag vill spela det där till sommaren. Hoppas verkligen att det är ditåt det lutar!

Jag fick en assjysst känsla för settingen när jag kollade igenom dumpen. WOW!
Jag vet inte vart jag ska börja men jag tycker det känns hur jävla häftigt som helst!

Jag vill spela den här snubben.