Nekromanti Inspirera mig! Vad finns hos handelshuset?

luddwig

Lawful evil
Jag ska spelleda Fantasy! OSG imorgon. Det hela utspelar sig i en typisk fantasymiljö. Rollpersonerna kommer att få anledning att besöka ett handelshus som också är fasad för en sammanslutning makthungriga magiker. Frågan är, vad finns i deras lokaler? Jag tänker mig att det är en plats för förhandlingar så det finns sittgrupper, påkostad inredning och tjänare som serverar mat och dryck men sedan då? Vad ingår i inredningen? Vilka andra personer finns där? Vad serveras på faten?

Nässe

Myrmidon
Ingenting.

Det är rent, vitt och stramt. Väggar, mat, tal. Allt saknar utsmyckning och krusiduller. De säljer rent tal och ren tanke. Tvagning av världens besmutsning.

Eller säljer de ost och har inrett på allra nyrikast sätt, pråliga möbler, falska smycken, enorma fat mat, av dålig kvalité.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Alla tjänare är ju för det första döva så ingen ska kunna yppa ett ord om vilka heligheter som yppas eller vilka pakter som sluts bakom dörrarna till "handelshuset".

?Faten dignar av exotisk frukt och nötter. En del bärare serverar kryddat vin ur silverkaraffer medan andra serverar starkt kamomillte i små, små glas.

?I lokalen finns också ett antal lagkunniga som ofta tillkallas för att kunna avgöra lagligheten i det föreslagna. Ett mindre bibliotek med lagtexter och prejudikat finns också.

?Notarier stryker runt kanterna och väntar ivrigt på att få nedteckna fördrag eller bistå med pennor för underskrifter.

?Vidare finns ett njutningsrum för de mer svårflörtade dignitärerna i staden. Här smörjer du dem i nån timme eller två genom att låta dem få njuta av sällskap, mat och dryck innan du kommer med ditt förslag.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ett par, tre råa sällar står också vid dörren för man vet aldrig när det kan behövas lite muskelkraft.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Flådiga varuprover:

Handlar de med tyger så finns det mängder med gobelänger, den ena vackrare än den andra, utsökta kläder upphängda på manekänger etc.

Handlar de med slavar så finns det slavar i dekorerade (symboliska) kedjor över allt som serverar, håller upp lampor, viftar med fläktar eller annat.

Handlar de med ost, ja då kanske de har åtskilliga hyllor med importerade viner som passar till specifika ostar från olika regioner.

varuproverna handlar inte så mycket om att visa vad de har utan om att visa upp vidden av handelshusets handelsintressen, så enbart de lyxigaste, mest överdrivna exemplen visas upp.

Cybot

Mest spelbar
Flera riktigt riktigt smaklösa tavlor av riktigt dyra konstnärer.

Magiskt förbättrade visitkort i off-white kulörer.

Mundo

Myrmidon
Ape of Wrath;n242120 said:
Alla tjänare är ju för det första döva så ingen ska kunna yppa ett ord om vilka heligheter som yppas eller vilka pakter som sluts bakom dörrarna till "handelshuset".
Jag kommer att tänka på världens bästa anime-serie, Guardian of the Sacred Spirit. Där har de tjänare i ett tempel som bär en slags tygmask på huvudet. När någon viktig typ säger "Vi är nu ensamma" så fäller de ned sin tygmask, och då kan/får de inte tjuvlyssna. Vore ju rätt coolt om dessa masker gjorde att tjänaren ej kunde se eller höra längre, så de står typ still och tyst tills det pratats färdigt med hemligheter.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
En underjordisk kajplats, för smuggling och möjligheten att komma och gå osedd.

luddwig

Lawful evil
Tack allihop! En lämplig karta googlade jag fram redan igår och en underjordisk kajplats hade varit coolt men går inte att passa in. En lagkunnig/notarie och några råa sällar finns dock nu på personallistan. Jag tänker mig att huset handlar med kryddor. Det ligger bra till som fasad för att smuggla alkemiska preparat och droger. När det gäller tjänarna funderar jag på att låta dem vara lätt lobotomerade, som roddarna i Slaktare små. Ärren döljs då av hättor som de stumma, lydiga tjänarna bär på huvudet.

.113

Swashbuckler
En vägg där det hänger lite intressanta saker och framför står det lite olika mystiska saker, bland annat en liten låda som ingen kan öppna och lite sånt. Det står gärna några gamla gubbar där och drömmer tillbaka om när någon annan försökte öppna den men misslyckades brutalt.