anth
Vetefan
Denna tråd kommer inte att uppdateras längre då vi fått en FAQ
Forumet är varken färdigkonfigurerat eller färdigöversatt, därför kan saker i detta inlägg snabbt bli inaktuella.
Hur ändrar jag mina inställningar?
Klicka på ditt namn högst upp till höger och välj Användarinställningar.
Där finns fyra flikar: Profil, konto, Sekretess, Aviseringar.
Hur ändrar jag visningsnamn?
Den funktionen kommer senare, när Spidde har tid att fixa.
Dessutom är du antagligen helt nyregistrerad och har just valt ett visningsnamn som du inte behöver ändra på ett par månader.
Kan jag ha en offentlig epostadress?
Nej.
Kan jag ha olika inloggningsnamn och visningsnamn?
Nej. Du har ett namn, ditt användarnamn.
Om jag inte väljer någon egen titel, kommer min titel ändras när jag skriver fler inlägg?
Nej.
Hur gör jag om jag har fler externa internetkontakter, t.ex. både Google talk och Skype?
Du klickar på den blå länken "Add another screen name" under Contact information.
Hur gör jag om jag vill lägga upp en extern internetkontakt som inte finns på listan, t.ex. twitter?
Den biten är inte färdigkonfigurerad ännu. Du får vänta.
Jag har klickat på "Edit Post Signature" och skrivit en signatur, varför syns den inte?
Signaturer är för tillfället avstängt och det är inte säkert att funktionen slås på.
Var laddar jag upp en avatar/visningsbild?
Gå till din profil, alltså INTE under använderinställningar. Klicka på på bildrutan.
Vad är skillnaden på privata meddelanden och besökarmeddelanden.
PM skrivs via Meddelanden, besökarmeddelanden skrivs direkt på någons profil.
Vad är Display mode: Discussion-/Stream-view.
Sorry, inte ens jag har listat ut allt ännu.
Vad är DST Correction?
Sommartid.
Hur ställer jag in trådad visning?
Det finns bara platt visning, man kan bara svara startinlägget, man kan kommentera andras svar, men man kan inte kommentera kommentarer.
Hur väljer jag stilmall?
Flera stilmallar kommer inte förrän om flera månader mär Spidde och Dante har tid.
Finns bevakade forum?
Leta efter ordet prenumerera istället för bevaka.
Forumet är varken färdigkonfigurerat eller färdigöversatt, därför kan saker i detta inlägg snabbt bli inaktuella.
Hur ändrar jag mina inställningar?
Klicka på ditt namn högst upp till höger och välj Användarinställningar.
Där finns fyra flikar: Profil, konto, Sekretess, Aviseringar.
Hur ändrar jag visningsnamn?
Den funktionen kommer senare, när Spidde har tid att fixa.
Dessutom är du antagligen helt nyregistrerad och har just valt ett visningsnamn som du inte behöver ändra på ett par månader.
Kan jag ha en offentlig epostadress?
Nej.
Kan jag ha olika inloggningsnamn och visningsnamn?
Nej. Du har ett namn, ditt användarnamn.
Om jag inte väljer någon egen titel, kommer min titel ändras när jag skriver fler inlägg?
Nej.
Hur gör jag om jag har fler externa internetkontakter, t.ex. både Google talk och Skype?
Du klickar på den blå länken "Add another screen name" under Contact information.
Hur gör jag om jag vill lägga upp en extern internetkontakt som inte finns på listan, t.ex. twitter?
Den biten är inte färdigkonfigurerad ännu. Du får vänta.
Jag har klickat på "Edit Post Signature" och skrivit en signatur, varför syns den inte?
Signaturer är för tillfället avstängt och det är inte säkert att funktionen slås på.
Var laddar jag upp en avatar/visningsbild?
Gå till din profil, alltså INTE under använderinställningar. Klicka på på bildrutan.
Vad är skillnaden på privata meddelanden och besökarmeddelanden.
PM skrivs via Meddelanden, besökarmeddelanden skrivs direkt på någons profil.
Vad är Display mode: Discussion-/Stream-view.
Sorry, inte ens jag har listat ut allt ännu.
Vad är DST Correction?
Sommartid.
Hur ställer jag in trådad visning?
Det finns bara platt visning, man kan bara svara startinlägget, man kan kommentera andras svar, men man kan inte kommentera kommentarer.
Hur väljer jag stilmall?
Flera stilmallar kommer inte förrän om flera månader mär Spidde och Dante har tid.
Finns bevakade forum?
Leta efter ordet prenumerera istället för bevaka.