Nekromanti Inställningar

anth

Vetefan
Denna tråd kommer inte att uppdateras längre då vi fått en FAQ

Forumet är varken färdigkonfigurerat eller färdigöversatt, därför kan saker i detta inlägg snabbt bli inaktuella.

Hur ändrar jag mina inställningar?
Klicka på ditt namn högst upp till höger och välj Användarinställningar.
Där finns fyra flikar: Profil, konto, Sekretess, Aviseringar.

Hur ändrar jag visningsnamn?
Den funktionen kommer senare, när Spidde har tid att fixa.
Dessutom är du antagligen helt nyregistrerad och har just valt ett visningsnamn som du inte behöver ändra på ett par månader.

Kan jag ha en offentlig epostadress?
Nej.

Kan jag ha olika inloggningsnamn och visningsnamn?
Nej. Du har ett namn, ditt användarnamn.

Om jag inte väljer någon egen titel, kommer min titel ändras när jag skriver fler inlägg?
Nej.

Hur gör jag om jag har fler externa internetkontakter, t.ex. både Google talk och Skype?
Du klickar på den blå länken "Add another screen name" under Contact information.

Hur gör jag om jag vill lägga upp en extern internetkontakt som inte finns på listan, t.ex. twitter?
Den biten är inte färdigkonfigurerad ännu. Du får vänta.

Jag har klickat på "Edit Post Signature" och skrivit en signatur, varför syns den inte?
Signaturer är för tillfället avstängt och det är inte säkert att funktionen slås på.

Var laddar jag upp en avatar/visningsbild?
Gå till din profil, alltså INTE under använderinställningar. Klicka på på bildrutan.

Vad är skillnaden på privata meddelanden och besökarmeddelanden.
PM skrivs via Meddelanden, besökarmeddelanden skrivs direkt på någons profil.

Vad är Display mode: Discussion-/Stream-view.
Sorry, inte ens jag har listat ut allt ännu.

Vad är DST Correction?
Sommartid.

Hur ställer jag in trådad visning?
Det finns bara platt visning, man kan bara svara startinlägget, man kan kommentera andras svar, men man kan inte kommentera kommentarer.

Hur väljer jag stilmall?
Flera stilmallar kommer inte förrän om flera månader mär Spidde och Dante har tid.

Finns bevakade forum?
Leta efter ordet prenumerera istället för bevaka.

Går det att köra helt utan bild, alltså även utan den grå standardgubben som bild?
Var finns i så fall inställningen för det?
anth said:
Du ser ut att ha löst problemet själv :)
Mannen i skogen said:
Mnja, jag fuskar med en bild som är 10x10 transparenta pixlar. Helst skulle jag köra utan något alls.

rollspelspiraten

Swordsman
Tänkte på det här med radbrytning. Så som det är nu så tycker jag att forumet bryter för raderna väldigt lustigt, eller iallafall estetiskt inkorrekt. Jag vet inte om detta är någon inställning jag själv kan fixa eller om det är nått ni ändrar i själva mallen? Det gäller både forum- och blogginlägg.

Så som det är nu så kan man skriva rader som är lika långa som kinesiska muren utan att forumet bryter för ny rad vilket känns lite småfult.
Jag förhandsgranskar alltid alla mina inlägg för att se så att de ser ok ut för den som ska läsa det. Jag är allergisk mot rader som bara maler på och på och på och på. Det är ingen baggis och förmodligen ett "fel" som snarare ligger hos mig än hos forumet. =)

anth

Vetefan
pappapiraten;n2408 said:
Tänkte på det här med radbrytning.
Jag förstår inte hur du menar.
Forumet bryter raden automatiskt när nästa ord inte får plats på raden.
Hur skulle den annars bryta?
Det är ett datorprogram som ser att ett ord inte får plats och därför bryter innan ordet.
Datorprogram har tyvärr ingen känsla för estetik, det är bara människor som har känslor.

rollspelspiraten

Swordsman
Anth, jag misstänkte det. I vissa andra forum så har radbrytningen varit mer estetiskt rätt enligt min smak.
Det är jag som är för petig helt enkelt. Nevermind.