Nekromanti Inte helt relevant

Quan'talis

Swashbuckler
Om man är en 1st- level sorcerer eller wizard med 1 i constitution (-5 hp) och väljer toughness (+3 hp) som feat, får man då 4 hp (1+3) eller 2 hp (4+3-5)? Som sagt, inte helt relevant

"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollar's worth"

Gabri L

Warrior
Öh? Ibland undrar man... Nä, jag vet hur det kan snurra runt konstiga, inte helt relevanta funderingar i huvudet. Men jag tyckte den här var kul. Skulle väl säga att det är upp till dig. :)

"Slå en t4:a, det går bättre då..."

König

Hero
Bör väl bli max från en d4=4 sedan -5. Men dock ändå 1, sedan +3. Slutligen hamnar han på 4. Men varje gång han levlar får han endast 1 HP. Ta featen mind over body från FR i stället, som en 1st level snubbe får man då använda int modifier till HP. Caen här gjorde en sun elf wizard, som då startade på 9 HP. Varje gång man sedan tar en metamagic feat får man +1 HP.

"When the DM laughs it is already to late"

EchoFive

Veteran
Ska man vara paragrafryttare så kan du inte starta med en stat lägre än 3.

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."

Quan'talis

Swashbuckler
Jodå, det är bara int som inte får vara lägre än 3, och det är bara half-orcs som skulle kunna påverkas av det. Alla andra stats kan vara 1-2 i extrema fall. Men jag har svårt att tänka mig att någon skulle spela en sån character (har faktiskt aldrig sett nån slå en trea med 4d6). Som sagt inte helt relevant (men jag fick just reda på att min spelgrupp inte kommer att vara anträffbara alla på en gång förän nästa sommar, så vad gör man [förutom att försöka hitta en ny förstås]?). (jo, det ska faktiskt vara så. Alltså ]?). menar jag)

"Fill your pockets up with earth, get yourself a dollar's worth"