Nekromanti Internetbaserad spelklubb

Morgoth

Swashbuckler
Jag och [color:\\"green\\"]Arvidos[/color] har funderat lite på att starta en internetbaserad spelklubb. Ort är med andra ord inget problem.

Jag hade tänkt att spelleda:

[*]Tribe 8
[*]Västmark
[*]Fagins Hand

Dessutom tänkte Arvid, om ett långt tag, spelleda:

[*]Nobilis
[*]Orkworld
[*]It Came From The Late Late Show

Vi var också inne på att spela lite Blood Royale. Om ni känner er sugna, maila mig på Morgoth@rules.it, eller svara bara på tråden. Adjeu!

<font size="1">Edit: Ni får PM:a mig också. Givetvis. Eller Arvid, mähä, mähä.</font>

Johan K

Gammal & dryg
Kul !!

Jag är med !!
kan speleda SW 1.a upplagan ifall det är nått av intresse !

Kitzune

Swashbuckler
på att starta en internetbaserad spelklubb

Hur ska detta gå till väga?

/Alexander Gyhlesten

Morgoth

Swashbuckler
"Hur ska detta gå till väga?"

Satt just om skrev om detta. IRC är en lösning, likaså MSN Messenger och ICQ.

Alla dessa program kan dock nås via Trillian. Det är alltså inte PBM det talas om, utan ren och skär chatt. I värsta fall kan det komma att handla om det här, men förhoppninsvis inte ^_^.

Än så länge har vi kommit överens om att första mötet bör vara nästa Fredag, 18:00. Tacksam för så mycket information som möjligt om de intresserades respektive kommunikationsprogram (dvs om ni har MSN, IRC eller ICQ, samt om ni är beredda att ladda ner dem ~_^).

Kitzune

Swashbuckler
Det är alltså inte PBM det talas om, utan ren och skär
chatt.

Oj, otur. Jag föredar nog PBM personligen. Men
förhoppningsvis får ni tillräckligt många som nappar så ni
kan dra igång.

Lycka till!

/Alexander Gyhlesten

Kitzune

Swashbuckler
Re: Tjao

Berätta mer om detta spel med ett högintressant namn, tack.
Förresten - Fick du mitt PM till dig?

/Alexander Gyhlesten

Sodivra

Champion
Visst

I Blood Royale styr alla spelarna varsin adelssläkt i Europa, alla är kungar över varsitt land. (England, Frankrike, Spanien, Tyskland, Italien.) Handel och krigsmakt finns med, och målet är att samla pengar. Och så händelsekorten: Svält, uppror, osv.. You get the idea. Rätt enkla regler har jag fått intrycket av. (Testspelat i några minuter bara)

Det häftiga med Blood Royale är giftermålen. Alla kontrollerar som sagt en släkt, och det gäller att föda nya ungar och arrangera fördelaktiga giftermål.. Gifta par producerar nya ungar, och en listig fru gör att mannen blir en bättre härförare.. och så. (Det finns tre attribut för alla adelsmän/kvinnor, Constitution [Hur länge dom lever], Charisma [Hur populära dom är hos folket. Att gifta sig med en snygg fru ger dessutom extra guld] och Strength/Guile [Mannen är stark, frun listig.) All diplomati sker genom giftesmål. (Om jag fattat det rätt så är det bara då man kan komma överens om "deals") Man skriver äktenskapskontrakt, till exempel: "Så länge detta äktenskap varar så ska Frankrike och Spanien byta en Ull mot en Järn var tionde år, och inte kränka varandras territorium" eller, om man som jag fick en änkekung och inga söner: "Alla barn som föds i äktenskapet ska tillfalla De La Motte-släkten"

Buskul! :gremsmile:

Morgoth

Swashbuckler
Händerna på bordet

[color:\\"blue\\"]w176[/color] och [color:\\"blue\\"]Johan K[/color], ni verkar intresserade? Okej, har ni några chattprogram? ICQ? IRC? MSN?

Dags att rösta! Vilket spelmöte vore för er idealet?

1. IRC
Dag: Fredag
Tid: 18.00
Metod: Anslut till #moggespelgrupp (vi kan alternativt hitta på ett grovigare namn senare)
Syssla: Diskutera vad vi vill göra

2. ICQ
Metod: Bli kontaktade (uppge ID)

3. MSN

4. Nätboken
Metod: Alla får varsitt ID till den här platsen (the thing, who's name is foul to mention)

5. IRC
Metod: Anslut till #moggespelgrupp (vi kan alternativt hitta på ett grovigare namn senare)
Syssla: Sätta igång och spela direkt!

6. ICQ

7. MSN

8. Nätboken
Metod: Alla får varsitt ID till den här platsen (the thing, who's name is foul to mention)

Alternativt kan vi ändra tid också. Inkludera då detta i din röst.

Se länkarna i detta inlägg för diverse mjukvaras nedladdningsplats. ICQ kan bidra med rätt mycket spamm, så det undviker jag själv helst att använda. IRC, däremot är bra och enkelt, och MSN är inte helt fel det heller, då det är mycket enkelt att ignorera alla man inte vill prata med (funktionen är omvänd = istället för att välja bort, väljer man vilka man vill kunna prata med).

Tack för er omedelbara röst.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Händerna på bordet

Mitt förslag är nummer 3.
Jag för min del föredrar MSN eftersom då kan man snacka alal samtidit i samma dialogruta.

Sodivra

Champion
Re: Händerna på bordet

Det funkar ju iofs att snacka många även med ICQ, även om det inte blir lika "neat"... Nä, det är nog inget jag rekommenderar.

Till Max: Spela med en gång? Vad planerar du, din buse? Bara jag får fortsätta spela med Kevin någon dag så blir jag nöjd.. Han är ju sååå cool..

Morgoth

Swashbuckler
:D

"Vad planerar du, din buse?"

*ger sig iväg för att hitta en cool smiley*

...sådär, ja:

"Bara jag får fortsätta spela med Kevin någon dag så blir jag nöjd.. Han är ju sååå cool.."

Visst. Är ni andra med på att lira Tribe 8? Logga in, Arvid, and we'll talk...

w176

Förlorad dotter
Irc och msn passar för min del...

...men i värsta fall kan jag (som faktiskt har en gammal halvt bortglämd icq) gå in via icqdirekt eller vad de nu heter.

Sen så tycker vi drar igång att spela direkt och känner efter hur det fungerar innan vi börjar disskutera vad vi vill ha och hur vi vill att de ska fungera och kanska lite hårigasköldpaddor och annat OT.

Tribe8 har jag hittils inte testat men det är nog skoj (får och ta och sätta in mig lite i det innan fredag).

Hur ska det praktiska gå till, slår sl alla tärningsslag eller skippar vi sånt osv? Inte så där jätteviktigt men praktiskt att ha tänkt igenom innan fredag för eran del.

/Elin söker förresten efter en UT03 klan

Morgoth

Swashbuckler
Awwwww...

"Jag har fan inte tid att spela på fredagar"

Vi som tyckte fredagkväl lät så skönt och bra. Å, väl, vi sätter väl ett annat datum, då. Lördag, månne?

Morgoth

Swashbuckler
Ser denna utkomma bra ut?

Dag: Lördag denna vecka
Tid: 18.00 (jag och Arvid har lite koll på chattspelande, och detta brukar vara idealtiden)
Spel: Tribe 8
Metod: Ni blir kontaktade. Uppge era IDn.

Vad som händer: Ni får er ett smakprov på Tribe 8 och mig som spelledare. Ni blir tillhandahållna varsinn rollperson, som jag ska ha snickrat klart på den tiden (ni kan göra egna också, förutsatt att ni har regelboken, mwahahaha). [color:\\"green\\"]Arvidos[/color] kan behålla Kevin [hurra].

Hur vi gör med tärningar: Alla slår slag när jag säger till dem, och säger vad de får på slagen. Ni bör vara utrustade med uppmot fem, sex tärningar (åkej, behövs oftast inte, men ifall ni råkar svälja någon =D), av modellen sexsidig.

Vad ni helst ska ha gjort innan: Läsa den här sidan och följa alla länkarna längst ner och läsa vad som står där (dvs länkarna som heter The Seven Fatimas, A present of struggle, The Fallen Outlooks och The Z'Bri, inte Online Store, The Company, osv). Läs även detta lilla stycke från regelboken.

Spelare: Arvid Cederholm, Elin Dalstål, Johan Kannesten och Kalle Bergman.

Spelledare: Max Bolotin.

/Mogge

Skuggvarg

Hero
Tja, lite intresserad är jag i alla fall...men jag vill gärna veta vad som kommer att spelas, och hur vi ska gå tillväga. Jag har ingen erfarenhet av rollspel via mail.

/Skuggvarg

walium

Ganska töntig, faktiskt
Buhu!:(

Och jag som inte lyckats skaffa internet än. Dessutom känner jag till ytterst lite om alla de rollspel som nämns. Hur länge har ni tänkt hålla på? Finns det möjlighet att hoppa in vid ett senare tillfälle?

Morgoth

Swashbuckler
Kolla runt...

Vi har alltså röstat fram MSN, det vill säga chatt och inga visor. Vad som kommer att spelas förklarade jag i första inlägget, dessutom erbjöd sig Johan Kannesten att spelleda Star Wars D6, om jag inte har helt fel.

För mer info om första spelmötet, se detta inlägg. Vi är fortfarande öppna för fler deltagare (kanske en eller två till).