Intetsägande organisationsnamn

Dilandau

Myrmidon
Ett återkommande problem jag har är att hitta på ”onda” organisationer som inte heter något uppenbart ”ont”. Spectre, typ. Och som inte heller är uppenbara referenser eller glimten-i-ögat-namn. Fru Oberhausers förening för främjandet av bläckfiskarnas livskvalitet.

Men hur ska man tänka om man vill ha organisationsnamn som är bara rakt av intetsägande?

Dialog i samverkan, kan det vara namnet på ond sekt? Chat Lounge – en grupp galna cryptobros som dyrkar Ba'al.

Dilandau

Myrmidon

clarence redd

FrostByte Books
Jag frågade Chat GPT:

Here are 10 names for evil corporations in a modern-day RPG setting, each with a sinister edge:

1. Blackspire Industries – A shadowy conglomerate rumored to control entire governments.

2. Vanguard Dominion – A ruthless tech giant focused on surveillance and “preemptive control.”

3. Oblivion Solutions – Specializing in discreet “clean-up” operations and experimental bioweapons.

4. Ecliptica Dynamics – A biotech firm exploiting genetic research for unethical purposes.

5. Ironclad Global – A paramilitary contractor with secret ties to criminal syndicates.

6. Abyssion Corp – A megacorp monopolizing energy, rumored to harness power from unknown dimensions.

7. Nexus Ascendancy – A monopolistic tech empire obsessed with achieving digital immortality.

8. Shadowspire Enterprises – A multinational that thrives on espionage, sabotage, and exploitation.

9. Crimson Aegis – A pharmaceutical empire masking its human experimentation programs.

10. Thalassus Consortium – A corporation profiting off environmental devastation and resource plundering.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Men hur ska man tänka om man vill ha organisationsnamn som är bara rakt av intetsägande?
Jag tänker att det helt enkelt blir att ta företagsnamn som redan finns eller har funnits.

Själv har jag jobbat på:

Skapa
Expressen (kanske lite uppenbart vad det är för företag, men å andra sidan, sätt ett prefix så kan det bli vad som helst)
WM-data
M2S (en förkortning som betydde olika saker under olika perioder)
Reference
Resco
Houdini (mitt eget där jag jobbar nu sen 25 år tebax).

Förutom WM-data är ingen uppenbart datakonsulter och alla har potential att syssla med i stort sett vad som helst. Onda planer, t.ex. :D

Cybot

Mest spelbar
Jag tänker att det helt enkelt blir att ta företagsnamn som redan finns eller har funnits.

Själv har jag jobbat på:

Skapa
Expressen (kanske lite uppenbart vad det är för företag, men å andra sidan, sätt ett prefix så kan det bli vad som helst)
WM-data
M2S (en förkortning som betydde olika saker under olika perioder)
Reference
Resco
Houdini (mitt eget där jag jobbar nu sen 25 år tebax).

Förutom WM-data är ingen uppenbart datakonsulter och alla har potential att syssla med i stort sett vad som helst. Onda planer, t.ex. :D
Pfft. Houdini är ju uppenbart ett företag för "Cleaners". Sämsta covern någonsin :D