Nekromanti Intressant diskussion på RPGnet

Saxifrage

Hero
Djupets fasor=grottröj?

Jag har aldrig läst Djupets Fasor, men jag minns när det kom ut och att jag då fick intrycket att det inte var ett "röjar"-äventyr utan snarare en ny och mer seriös take på underjordiskt äventyrande. Just därför tyckte jag att det verkade intressant, men jag kanske fattade helt fel? (jag vill minnas att vi nästan bara lirade Mutant vid den tidpunkten, så det var väl inte så aktuellt att införskaffa äventyret)

Om fler tänkte som jag skulle det ju kunna förklara varför "grottröj" sålde ovanligt bra. Men jag har som sagt inte läst äventyret.

Här är förresten en länk till DF på Alvione Rollspelsmuseum!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Brännvinsdraken (ANT)

När jag satt och redigerade den tämligen tråkiga beskrivningen av det underjordiska grottkomplexet och kom till rummet med spriförrådet fick jag helt enkelt ett bisarrt infall.

Vindhand

Myrmidon
fundering

2. Staying Power. Ä-spel lade ner Classic Mutant 1989 därför att försäljningssiffrorna dalade. Spelvärlden dog dock inte där och då. Dess staying power var istället så stor att spelet återbördades till marknaden ett årtionde senare av en annan tillverkare. Jag var fascinerad över hur Pyri-världen envist levde vidare tack vare många entusiasters webbsajter.

En faktor kan kanske ha varit just att det lades ned... eller snarare att man försökte ersätta det med något...onämnbart. I kontrast mot sin påstådda ersättare framstod riktiga Mutant naturligtvis som en riktig lyckträff och de som hade turen att ha det bet sig fast desto hårdare.

Vindhand

Myrmidon
Re: Djupets fasor!=grottröj

Jag har aldrig läst Djupets Fasor, men jag minns när det kom ut och att jag då fick intrycket att det inte var ett "röjar"-äventyr utan snarare en ny och mer seriös take på underjordiskt äventyrande.

Jag håller med... Nu blev mitt djupets fasor stulet för länge sedan så jag kan inte bläddra igenom det igen men som jag kommer ihåg det var det ungefär så långt från traditionellt grottröj som man kunde komma och fortfarande låta det utspela sig i en grotta.