secce_UBBT
Veteran
Godmorgon! Alltsom oftast när man samtalar om rollspel och allt därikring tycker jag det mestadels kretsar kring "fanatasy",drakar&demoner-världar eller starwars/mutantkoncept och motsvarande. Det är sällan man hör om någon som är intresserad av rollspel som utspelar sig i nutid, i varjefall inte svenskar... Än mindre verkar det finnas folk som intresserar sig av eldhandvapenstrid och liknande, fetischismen för svärd och yxor tycks vara bestående..
hursomhelst, jag är iallafall en person med ovanstående intressen då det gäller rollspel, jag vill leva mig in i rollen som en elitsoldat eller hemlig agent i en nutida värld med nutida referenser. Exempelvis fara till Irak och utföra lite operationer á la Andy Mcnab.
Finns det fler än mig? Finns det någon som filar på ett eget system som motsvarar mina "krav"? Finns det något intresse av att spela sådana här spel?
hursomhelst, jag är iallafall en person med ovanstående intressen då det gäller rollspel, jag vill leva mig in i rollen som en elitsoldat eller hemlig agent i en nutida värld med nutida referenser. Exempelvis fara till Irak och utföra lite operationer á la Andy Mcnab.
Finns det fler än mig? Finns det någon som filar på ett eget system som motsvarar mina "krav"? Finns det något intresse av att spela sådana här spel?