Nekromanti Intresse för layouthjälp?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag kom att tänka på en grej för ett tag sedan. Jag är ju knappat något superproffs på layout och design; jag vet inte direkt om jag skulle kunna jobba med sånt professionellt. Men jag har fått höra bra saker om mina rollformulär och den layout jag gjort till More than Human och mina andra spel.

Så... Jag funderade på om det här är något jag skulle kunna hjälpa andra med också. Jag tycker ju att layoutande är hemskt roligt, men som det är nu får jag ju bara layouta en bok om året samt lite rollformulär emellanåt (som mest är nya versioner av samma formulär...)

Så; tror ni att ni skulle vara intresserade av att få hjälp med layoutbiten? Jag har ingen aning om vad som är rimligt i fråga om betalning, men givet att jag inte är proffs och dessutom inte alltid kommer att kunna jobba så jättesnabbt så blir det nog rätt mycket "kompispriser" om det inte blir total anstormning.

Hur tar normala layoutare betalt för såna här jobb? Jag skulle ju gärna ha nåtslags fast prislista, typ ett visst antal kronor per sida, eventuellt modifierat uppåt om beställaren kräver många förändringar i efterhand eller så... Och kanske lite högre för mer komplexa saker som rollformulär...

Så, frågor:
- Skulle det finnas intresse hos nån eller några av er?
- Vad skulle kunna tänkas vara rimligt pris, givet att jag inte är proffs och kommer att ha svårt med deadlines etc?

Bosse_UBBT

Swordsman
Det här skulle kunna vara intressant åtminstone för mig, beroende på priset. Vad ett rimligt pris är har jag dock ingen aning om. =)