Nekromanti Intresse

darkmoor

Veteran
Skulle någon kunna berätta lite om Gemini för en person som börja bli lite nyfiken på spelet.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)

tusse-san

Veteran
Ja kanske kan berätta lite granna;
Gemini är ett väldigt mörkt rollspel som kryllar av mörka magiker ock farliga krigare.
Det som jag gillar mest med Gemini är Magin, den är skitcool!
En annan bra sak är färdighetssystemet, det är också skitbra!
Det finns inte särskilt många moduler och efter vad jag har förståt så kommer det nog inte fler.

Men det är ett väldigt bra spel!

Oskyldigt anklagad...
/Tusse-san

Rach

Veteran
jag håller med tusse till 100%

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.

Horus

Warrior
Har inte den frågan ställts väldigt många gånger på det här forumet?

fyra rader ned t. ex...

/Horus

Zire

Swashbuckler
"kryllar av mörka magiker"
Hrmm..
Alla spelar naturligtvis olika, jag vet inte direkt om det kryllar av magiker i min värld.

- Zire, har en massa präster istället

Rach

Veteran
Det är skit rolig värld. Det finns ganska coola magier. Men är man magiker håller man nog det innom sig själv, för att magiker anses vara onda(vilket de ofta är i gemini) av det få ljusa människor som fortfarande lever .
Jag tycker att det är kul att ha med en magiker i "gänget" som man spelar i, mest för persolnigheten och alla magier.
Jag har aldrig spelat magiker...men jag gillar inte bara magiker (fasten det är dom som passar bäst in igemini).
Men förövrigt så ar gemini ett relativt lätt rollspel. En ska som är skön är att (iaf jag) man lär sig strids systemet lätt. Men en stor samman fattning av allt: GEMINI ROCKA FETT. KÖP DET!!!

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.