Harry S
Swordsman
jag läste introduktionsäventyret i Kult. Ni vet det med Kristoffersson. Jag gillar det inte alls. Anledningen är att äventyret förutsätter att spelarna gör vissa val och om de inte gör de valen så inträffar ändå det som det redan är bestämt i äventyret att ska hända. Det spelar ingen roll om de går med på att träffa Kristoffersson eller inte för de slutar ändå med att de måstr träffa honom (han känner till hemligheter om rollpersonerna som han har fått från Samel eller vad han heter). Rollpersonerna får inte undersöka brottsplatsen efter att de ha blivit överfallna utanför telefonkiosken (man märker att Kult har några år på nacken när det ringer i en telefonkiosk som rollpersonerna passerar). Oavsett vad rollpersonerna gör när polisen kommer till platsen så körs de iväg av poliserna som undanröjer alla bevis. Äventyret ger inte rollpersonerna en chans att undersöka brottsplatsen. Om rollpersonerna gör A så händer D. Om rollpersonerna gör B så händer D. Om rollpersonerna gör C så händer också D.
Men jag gillar illustrationen på bubblan utanför huset i skogen. Även illustrationen på gubben som kommer utspringandes ur skogen är bra. Jag tror vi spelade det här äventyret faktiskt. Jag undrar om spelarna någonsin förstod bakgrunden till äventyret.
Men jag gillar illustrationen på bubblan utanför huset i skogen. Även illustrationen på gubben som kommer utspringandes ur skogen är bra. Jag tror vi spelade det här äventyret faktiskt. Jag undrar om spelarna någonsin förstod bakgrunden till äventyret.