"Det skulle säkert funka men det är jobbigt att behöva stanna till hela tiden och dechiffrera (stavas det så?)."
Jo, kanske, jag kanske fixar till det senare... Men det var så kul att skriva
Fast det kanske jag fixar till det att jag skrivit hela grejjen...
"Jag hjälper gärna till, spenderar ändå för mycket tid med navelskåderi."
Seriöst?!
Koolt, men jag hoppas du vet vad du ger dej in på
jag har en betaversion av regelrna färdiga, och om du orkar läsa igenom det så vore det trevigt
kom ihåg att jag är regelfetishist, så jag behöver nog lite andra åsikter som kan göra att jag tar bort/ändrar reglerna... har aldrig skrivit ett seriöst eget regelsystem förut(om man inte räknar bleka DoD-kopior), och har således lite distans till det hela...
Det som inte är "färdigt" med reglerna är att ett par tabeller saknas, samt ska fler spel beskrivas i reger... utöver det att det känns otroligt krångligt...
betan finns i v 1.01 på
denna sida...
"Och när vi ändå pratar om Kabal, ett lästips: Fattiga riddare och stora svenskar, av Klas Östergren. Riktigt härliga skurkar och mumsigt tvivelaktiga försörjningsmetoder"
Visst, ska kolla upp det...
"En annan sak, Rising la fram en riktigt rolig ideé om ett regelsystem byggt på pokerreglerna... Tycker det verkar som skräddarsytt åt Kabal... "
Nja, poker är inte det enda spelet som ska återspeglas i poker. Så jag har tärningsspel, slantsingling och kort motsvarade i slupgeneratorer. Hade en tanke om att lägga in tipset- influenser, alternativt gyttjebrottning, men jag struntade i det...
Faktum är att jag redan har ganska(i min mening) hyfsade pokerregler, som tilåter en dålig pokerspelare i verkliga livet att ändå spela som en erfaren kung, om han rollspelar bra...
/Mask