Ja, egentligen sitter ju jag och jobbar för fullt med More than Human, men ni vet hur det blir när man försöker fokusera på något: Inspiration till annat flyter likförbannat upp som bajskorvar i en toalett som inte spolar ordentligt.
Nå; några spridda tankar:
- Temat "göra om sig till monster för att kunna bekämpa monster". Att använda utomjordingarnas teknologi och metoder för att t.ex bygga cyborgsoldater eller bioroidsoldater... Hur långt är man beredd att gå? ALLRA roligast vore det såklart om man, efter att ha spöat utomjordingarnas rumpa, satt där med genmoddade soldater och en förödd, livsoduglig planet - men överljusteknologi och möjligheten att åka och kolonisera/invadera andra världar... Men jag tror inte jag vill ha såpass stort "scope" på kampanjen.
- Prep is play. Jag funderar på att göra en "off-spel"-mekanik. Alltså, antalet uppdrag man genomför på ett spelmöte (eller antalet objectives man når, whatever) ger ett antal poäng man kan spendera på lite "solospel" mellan spelmötena. Inte bara "levla upp", utan kanske snarare mer övergripande resp. privata saker. Bidra till forskningen på alientek, leta efter sin familj, etc. Vilken sorts prep kan man som spelare göra utan att snacka med andra spelare?
- Jag tror att de första utomjordiska sakerna man möter i strid bara är drones. Mekaniska skapelser, som självförstör.
- Jag tror också att utomjordingarna effektivt förstört våra kommunikationer. Skjutit ner alla kommunikations- och GPS-satelliter. Vad behöver man göra mer för att göra så att vi inte kan kommunicera med varandra? Det är jävligt coolt med splittrad kommunikation; kanske kan man ringa mobilt till andra som befinner sig inom samma mastkluster, men inte längre bort? Kanske har DNS-servrarna dött, och kablarna kapats, så att man måste surfa nätet via IP-nummer och bara har tillgång till hemsidor och servrar som ligger ganska nära?
Jag vill att ad hoc-militärgruppen rollpersonerna tillhör ska vara ganska avskuren. Inte så mycket kommunikation utifrån, mer än skissartade rapporter, brusfyllda radiosändningar och otydliga rykten.
Nå; några spridda tankar:
- Temat "göra om sig till monster för att kunna bekämpa monster". Att använda utomjordingarnas teknologi och metoder för att t.ex bygga cyborgsoldater eller bioroidsoldater... Hur långt är man beredd att gå? ALLRA roligast vore det såklart om man, efter att ha spöat utomjordingarnas rumpa, satt där med genmoddade soldater och en förödd, livsoduglig planet - men överljusteknologi och möjligheten att åka och kolonisera/invadera andra världar... Men jag tror inte jag vill ha såpass stort "scope" på kampanjen.
- Prep is play. Jag funderar på att göra en "off-spel"-mekanik. Alltså, antalet uppdrag man genomför på ett spelmöte (eller antalet objectives man når, whatever) ger ett antal poäng man kan spendera på lite "solospel" mellan spelmötena. Inte bara "levla upp", utan kanske snarare mer övergripande resp. privata saker. Bidra till forskningen på alientek, leta efter sin familj, etc. Vilken sorts prep kan man som spelare göra utan att snacka med andra spelare?
- Jag tror att de första utomjordiska sakerna man möter i strid bara är drones. Mekaniska skapelser, som självförstör.
- Jag tror också att utomjordingarna effektivt förstört våra kommunikationer. Skjutit ner alla kommunikations- och GPS-satelliter. Vad behöver man göra mer för att göra så att vi inte kan kommunicera med varandra? Det är jävligt coolt med splittrad kommunikation; kanske kan man ringa mobilt till andra som befinner sig inom samma mastkluster, men inte längre bort? Kanske har DNS-servrarna dött, och kablarna kapats, så att man måste surfa nätet via IP-nummer och bara har tillgång till hemsidor och servrar som ligger ganska nära?
Jag vill att ad hoc-militärgruppen rollpersonerna tillhör ska vara ganska avskuren. Inte så mycket kommunikation utifrån, mer än skissartade rapporter, brusfyllda radiosändningar och otydliga rykten.