Nekromanti Irriterad...

Frixeray

Swordsman
Sådärja, tillbaka efter helgen och vad får man se, 27 nya trådar varav fem låsta. FEM låsta! Vad är det här egentligen? Tidigare har jag tyckt att admins samt moddisarna varit lite väl nitiska i sin framfart, men nu kan bara hålla med dem. SAMTLIGA av dessa fem trådar förtjänade att avrättas.

Till de skyldiga:

Alven_Valdir: 1. Är det något du undrar över gällande forumet, kolla först upp FAQ:en (Frequently Asked Questions), fråga sedan på "www.rollspel.nu"-forumet. Att nykomlingar aldrig kan lära sig detta.
2. Säger väl sig självt att vi inte diskuterar gratis crpg's på Eonforumet. Tas med fördel på det allmänna spelforumet istället.

Demon Hunter: Nu ser jag att den här killen inte längre finns med, men sen när har sån här inlägg på forumet att göra? Som om jag skulle lägga ett inlägg med "Höhö, kolla min nya signatur" eller liknande

Alexander566: Jävligt smidigt att först få tråden flyttad och sedan låst. Att de båda spelen har samma tillverkare spelar väl fan ingen roll? Tror knappast att Neotechspelare bryr sig ett jävla dugg om hur gôtt du tycker det är att Sjöfarare & Pirater släppts då de är där för att läsa och diskutera Neotech. Inte heller vi bryr oss om din glädje över modulen, om du inte har något vettigt att säga, såsom frågor om modulen, kritik (gärna konstruktiv) eller liknande.

Swamp: Ditt inlägg hade visserligen lite relevans, men knappast tillräckligt.

Varför klagar jag då? Det finns tre anledningar:

1. Först och främst tänker jag på de som inte visar så många trådar åt gången. Vissa på forumet kanske inte visar mer än tio trådar, ofta på grund av för dålig uppkoppling, såsom modem. När en onödig tråd kommer petar det ner andra, mer intressanta trådar, vilket gör att dessa inte längre blir av intresse. Särskilt känsligt för detta är just Eonforumet då det är det mest aktiva forumet. Under helgen har det kommit 27 nya trådar. Det betyder att om jag hade lagt en ny tråd i fredags så hade den varit färdigdiskuterad nu, utan att jag själv (som förövrigt visar 20 trådar i taget) skulle kunna delta i min egen debatt eller kunna försvara mig om jag sagt nåt dumt. En diskussion på Eonforumet håller alltså inte särskilt länge, och onödiga trådar gör diskussionerna ännu kortare.

2. Jag har lärt mig och tagit efter av Silversurfan, därav min ibland lite griniga, men ofta ärliga och uppriktiga attityd.

3. Jag har lite ont i örat just nu, så det gör väl mig extra grinig.

Sådärja, skönt att få det sagt. Nu får väl moddisarna ta och låsa den här tråden om de tycker att det var onödigt, må så vara, men det var hursomhelst skönt att få ut min åsikt...

//Robin Hermansson

Krille

Super Moderator
Lite mer gnäll...

Sånt här forumstekniskt bör definitivt tas på www.rollspel.nu-forumet, inte här. Dessutom ska gnäll tas privat. Slutligen är nämnandet av "silversurfan" vid namn skäl nog att få smisk av mig!

Abbans! :gremwink:

Frixeray

Swordsman
Re: Hehe...

Jo, jag vet att mitt inlägg inte var särskilt Eonrelaterat och att det kanske inte var ett särskilt nödvändigt inlägg, men jag tror att det var mer nödvändigt än de andra, samt att jag kände att jag behövde vädra lite åsikter...

Eller nått...

//Frixeray - spelar fortfarande med Silversurfan :gremgrin:

Phelan

Hero
Re: Lite mer gnäll...

Silversurfan, silversurfan, silversurfan...

Skämt åsido, visst hade han kunnat skicka privata meddelanden till alla berörda, men det har varit väldigt många korta inlägg på sistone överhuvudtaget, så om något gammal lejon ryter till på det här forumet, där man kan vara säker på att alla berörda ser det, tycker jag är helt ok.

Mvh / Phelan, tror på kommatering och inte nya meningar

Pendragon

Swashbuckler
Re: Hehe...

Tja... det var i alla fall Eonforum-relaterat, så jag tycker det är ok. Dessutom var det vettigt och behövde sägas. Du har mitt medhåll.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Hear ye, hear ye

Tja, nu handlade det om Eon-forumet specifikt, och då kan det gott tas här i mitt tycke - speciellt som många av Eon-forumarna inte besöker andra forum, förmodar jag. Frixeray hade dessutom mycket vettigt att säga om tillståndet på det här forumet. Tag till er, folk. Inlägg ska vara relevanta, handla om Eon och inbjuda till diskussion, inspiration eller reflektion. Det är vad det här forumet handlar om, och ingenting annat.

Och ni nybörjare som har väldigt grundläggande frågor - många har ställt liknande förr. Kan ni inte använda vår utmärkta sökfunktion innan ni frågar, för att kolla att ämnet inte är helt uttjatat sedan gammalt?

- Ymir, tar upp kampen mot OT

Jag håller med om att det skrivits mycket dumt, men ska inte de personliga kommentarerna skickas privat, eller via en moderator?
Forumet är inte till för att klaga på personer som råkar skriva dumma saker.

...och om vi måste prata om silversurfan så var han stundtals uppfriskande, men för mycket annars....

Helmgast
Detta är nåt som i allra högsta grad påverkar hela forumet, alltså nåt värt att ta upp just i forumet. Det handlar inte endast om enskilda dumheter och klagomål på dessa, vår käre Hempa tar upp konflikten med ett sargat forum och hur man ska kunna lyfta detta. Det gynnar alla.

// avatarex, vill ha högre kvalitet på Eonforumet, då han är en utpräglad Eonit.

Ilion

Veteran
Men frågan är vad som är dumt. Alla frågar har ju en subjektiv frågeställare, alltså tycker personen som ställer frågorna inte att frågan är dum. Jag må vara ny här på forumet, men eftersom jag är av en något äldre model :gremwink: så frågar jag inga frågor som jag själv kan få svar av i modulerna. Jag vill mest få ut ny ideer och tankar ur mundana, äventyrsupplägg eller svar på felskrivningar i modulerna. Jag tror att jag tillhör den grupp ni med tillhör, folk som vill ha ut nåt lite extra ur forumet.

Dock finns det nybörjare som går med i forumet för att få hjälp av gamla eonrävar som oss. Folk som spelat det länge och vet hur det fungerar, både nackdelar och fördelar.

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det, alla frågor om fakta borde man dock skita i för det står i modulerna. Men många frågor som vi tycker är dumma kan komma upp och kan vara till nytta för nya spelare. Hmm, jag vet inte om detta innlägg gav nåt ljus på diskutionen, eller om jag själv fick något ut av det, men saken är väldigt subjektiv.

Helmgast
Alla trådar som låses är mer eller mindre dumma, sett ur Ymirs subjektiva synvinkel. Han bestämmer.