Olle Linge
Snigel
Jag började läsa Foundation för många, långa år sedan, men jag tror att jag var alldeles för liten för att uppskatta Asimov på den tiden. Nu känner jag att jag vill ge honom en ny chans. Nu förhåller det sig så att han har skrivit sjukt mycket och det är omöjligt att skaffa sig någon bild utan att samla material som också räcker till en doktorsavhandling på området. Så därför tänkta jag ta en genväg och fråga er, vad ska jag läsa först? Det behöver inte vara just Foundation, det kan vara andra verk. Motivera gärna varför jag ska börja med det ni eventuellt föreslår.
Sedan undrar jag också vilken ordning man bör läsa specifikt Foundation-böckerna. Om jag förståt det rätt är de inte skrivna i kronologisk ordning. Är det då vettigast att börja läsa det som publicerades först eller det som utspelar sig först?
Tack!
Sedan undrar jag också vilken ordning man bör läsa specifikt Foundation-böckerna. Om jag förståt det rätt är de inte skrivna i kronologisk ordning. Är det då vettigast att börja läsa det som publicerades först eller det som utspelar sig först?
Tack!