Nekromanti Jäkla, Jäkla Drow elf

Eljer

Veteran
Spelade rollspel för två veckor sen nu. Min High Elf Rogue/Mage LvL 3/3 gick ett dåligt öde till mötes när han blev ner skjuten utan för portarna vid en Drow elf stad. Vi hade pillade runt med några skumma hissar och lyckats ta sönder den. Vi satt fast längst ner, med en trasig hiss och dess mekanism, en brygga och en gong gong.

Efter att ha slått på gong gongen kom en skum båt som tog oss till staden där min karaktär blev skjuten.

Är drow elfs så där onda igentligen? Skjuter de ner sin egen broder-ras så där?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
»Är drow elfs så där onda igentligen?«

I allmänhet, ja. Oftast ännu ondare.

»Skjuter de ner sin egen broder-ras så där?«

Är det några de gillar att ta kål på så är det andra (icke-drow) alver.

Bombu

Hero
Är drow elfs så där onda igentligen? Skjuter de ner sin egen broder-ras så där?

du har redan fått ett svar.

Naturligtvis hade de tyckt det vore trevligare att koka högalven i olja, sen läka honom mellan varven så han håller längre.

kanske animera honom och sända tillbaka honom för att giftmörda sina tidigare kamrater.

Drow är superskurkarna, superonda, och de hatar alla andra alver med en kuslig intensitet.

hela sammhället är genomsyrat av den demoniska kyrkan och liv har inget egenvärde.

Så vad din figur råkade ut för är så att säga "in character" för drowsen.

Tråkigt kan jag ju tillägga.
Bombu

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]
Är drow elfs så där onda igentligen?

[/ QUOTE ]
Absolut. Din stackars High-elf får vara glad att han bara blev skjuten och inte tillfångatagen och torterad till döds istället

[ QUOTE ]
Skjuter de ner sin egen broder-ras så där?

[/ QUOTE ]
Utan tvekan. Om de inte har några som helst skrupler vad gäller att ta livet av andra drow-alver så kan man bara fundera över vad de kan tänkas göra med raser/folk de direkt ogillar. Jag tycker nästan du kom billigt undan. :gremwink:

/Anders

Troberg

Sinister eater
Är drow elfs så där onda igentligen?
De är så onda att de testar tortyrredskapen på sig själv först för att vara säkra på att de är tillräckligt smärtsamma.

G

Guest

Guest
Jag håller med tidigare inlägg om att Drows är riktigt, riktigt onda. Däremot är dem inte irrationella, dvs det går att köpslå med dem.

I och för sig hade du ett rätt taskigt utgångsläge då du fastnat i ett hiss-schakt, men annars kan man ju locka dem med skatter, magiska föremål, eller spellbooks i utbyte mot sitt liv.

Dem är dock både listiga och kluriga, så man får planera sitt köpslående och sin krigslist ytterst noga.

Rosen

Myrmidon
Drowjäklar

Skjuter de ner sin egen broder-ras så där?

Jag tror så här:
Alver påminner drows om dem själva, på ett sätt som de både finner förolämpande och tar ganska personligt. Därför är det en mycket givande upplevelse för en drow att skära en skrikande elf boy till små blodiga bitar.

--
Åke

Edit: Ändrade inläggets titel; lång historia.