Nekromanti Järnforsen

Jimmy_SL

Warrior
Hur bred är den?
Jag undrar om dett finns något mått nerskrivet någonstans...
Enligt kartan ska den ju vara ca 5 km... (dvs 1/2 Mil)

Vill inte ha svar som; 'Men hitta på själv' Jag vet att man kan hitta på själv, men nu vill jag ha en fråga, om det inte finns något svar. Skit då i att svara på inlägget...

Pendragon

Swashbuckler
mja... du kan nog med säkerhet utgå ifrån att flodernas bredd inte är skalenlig, utan har breddats för tydlighet.

Tyvärr... du får nog faktiskt hitta på. Tänk däremot på att bredden antalgien varierar rätt friskt.

/Joel

Duddmannen

Hero
Jag tror inte att skalan på kartan bör användas till annat än just avstånd mellan platser. Järnforsen och många andra floder på kartan har en något felaktig skala som jag ser det. Räkna med att den är mellan 100 och 500 meter bred från Lim'alan vhic Sunariye fram till Nimto. Därefter kommer den ut på ett något flackare landskap så där kanske den blir 1 till 2 km bred fram till utloppet som nog kan sägas vara skalenligt på kartan (drygt en mil).

Min åsikt i alla fall.

/Duddmannen

Pendragon

Swashbuckler
Därefter kommer den ut på ett något flackare landskap så där kanske den blir 1 till 2 km bred
Inte för att jag har sett så många stora floder... men är inte det _jävligt_ brett?

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Tja.. där ser man. Jag har som sagt lidit brist på naturupplevelser i mitt liv, med undantag för några mysiga militära övningsfält...

"Landet som Gud glömde, Satan inte ville ha och försvaret köpte" - Klotter hittat på lägerplats på ett övningsfält nånstans i Sverige... exakt vilket har jag glömt.

/Joel - stadsbo

Fahnen

Swordsman
Re: Men djup då?

Hur djup är järnforsen?? Det varierar ju kraftigt. Jag antar att det är en djup flod men den kan ju lika gärna vara 1 meter djup (Vilken den säkrligen är på sina håll).

Midar gillar sitt nystädade rum.

Magnus L

Hero
Ang. klottret...(OT)

Landet som Gud glömde, Satan inte ville ha och försvaret köpte

Finns på Bulids sjutfält utanför Uddevalla....amfibiekåren brukar öva där..skitställe

Pendragon

Swashbuckler
Re: Ang. klottret...(OT)

Märkligt, där har jag aldrig varit. Jag var ganska säker på att det i Villingsberg... eller Villings-'Nam som det så skämtsamt kallas. Bara träsk och snår...

Jag antar att det spritt sig.

/Joel