Nekromanti Jättebra

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Men vad alla gnäller på DoD6. Jag tycker att det är så otroligt bra. Visst, reglerna har sina brister, men vem bryr sig om dem? Själva känslan i spelet är ju rent underbar. Stämningen fick i varje fall min hjärna att börja arbeta. Jag satte mig och skrev ett äventyr samma dag som jag köpte boken, satt uppe till klockan 3 på natten. Utöver detta så har jag redan skapat mig en kampanjvärld som passar, den baseras på gammal nordisk tradition och miljö. Äntligen har DoD hittat tillbaka till sitt gamla fina jag men även förbättrats något gryyymt!

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Maxwan

Swordsman
Re: Vitulv va? :) [ot]

Jag kunde inte hålla mig från fråga. Jag förstår att du har läst Demonjägaren (eller tja, inte säkert, men eftersom huvudpersonen heter Vitulv så tror jag det i alla fall). Kanske även Dvärgens Lärling. Nåväl, jag har letat ihjäl mig efter fler böcker från den serien (Viking Saga). Inte hittat någon. De är så jävla (ja, med svordommmm!) bra att jag bara måste ha fler om de finns?

Så Vitulv /images/icons/wink.gif, finns det någon mer bok i den serien? Eller någon annan som vet?

Mac - kanske lite infantila böcker men ändå såååå bra!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Jajjemän, visst har jag Demonjägaren och Dvärgens Lärling. Så där jättebra vet jag inte om jag tycker att de är, rent storymässigt alltså. Men de genomsyras av en underbar sagostämning. Utmärkt inspiration till DoD6 mao. Det verkar som förlaget (Rabén Prisma) har lagt ner projektet. Jag mailade dem förut och frågade när nästa bok skulle komma och det visste de ej men det var minst ett år sedan och jag har inte sett något sedan dess...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Sodivra

Champion
Vitulv är ett grymt och snyggt namn! [NT]

NT betyder No Text, alltså ett tomt meddelande..

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Maxwan

Swordsman

Det som jag gillar med dem är att det är så mycket action och inte så satans mycket kluriga saker. De dödar VitKrists präster - rakt på sak. Bra! Fast ibland känns det som författarna inte läst igenom sina böcker för det finns många buggar i dom /images/icons/laugh.gif

Mac - ett måste för alla! Viking Saga!

DDUOB

Veteran
Vitulv, är det från Demon Jägaren?

Bara undrar, har du tagit namnet från Demon Jägaren? Om du har det så är det gör det inget men jag barar undra.....Den boken är rätt seg men blir bättre mot slutet.

Celestial´s Fury