Nekromanti [Jönköping] Erfaren rollspelare/spelledare söker grupp i Jönköping

Celledor

Hero
Hej,

Har sedan några månader flyttat till Jönköping, eller ja Forserum för att vara mer exakt med tror ändå det räknas.
Har spelat en hel del rollspel under mina snart 31 år men det var rätt många år sedan sist om man bortser ifrån något enstaka tillfälle på konvent.
Suget finns dock kvar och tänkte kolla om det finns någon aktiv grupp i Jönköping alternativt kanske försöka starta upp en grupp.

Har spelat och varit spelledare mestadels för EON och drakar och demoner 6 men har spelat lite av varje, har dock inga egentliga preferenser vare sig sci-fi eller fantasy.
Brukar föredra ett mer rollspelsfokuserat spelande än regeltungt simulerande. Är så klart öppen för förslag och är alltid kul att prova något nytt.

Tidsmässigt så kan jag nog spela några gånger per år till en gång i månaden beroende på vilka dagar. Vardagskvällar funkar bäst men en helgdag här dock där ska nog gå att hinna med.

Svara här eller skicka PM om någon är intresserad.

Gnovald

Warrior
Hej, har du hittat någon/några att spela med ännu? Ser ju att detta inlägget är över ett halvår gammalt!

Jag har precis tänkt återuppta mitt rollspelande efter ett par års vilande. Själv bor jag i Jönköping och spelar/spelleder Drakar och Demoner v 2 och 3, både gamla och nya Mutant, Eon och Khelataar (i den ordningen).

Jag spelar helst på helger, även om en vardagskväll nån gång ibland passar.

/Andreas

Celledor

Hero
Hej, vi är tre stycken som ska börja spela. Blir troligen mest vardagskvällar och vi kommer nog börja med Eon men kommer nog test lite olika spel beroende på hur ofta vi kommer kunna köra. Kan kolla med de andra om ve behöver flera spelare.