Nekromanti [Jönköping med omnejd]Speltestare sökes!

da_bohz

Swordsman
Jag har arbetat med mitt rollspel Halean i snart fyra års tid. Det finns många anledningar att det dragit ut så mycket på tiden och till stor del beror det på att jag jobbar och inte har tillräckligt med tid att sitta med spelet så mycket som jag borde. Däremot är inte det allt. I det jag läst och hört om hur man skapar andra rollspel (och egentligen alla typer av spel) är det mycket viktigt att speltesta, och gärna ofta. Dessvärre bor jag numera i fel ände av landet för att speltesta med min vanliga spelgrupp. Därav denna förfrågan.

Det jag söker är folk som provat på rollspel vid något tillfälle i sitt liv och känner att de vill vara delaktiga i skapandet av ett nytt rollspel utan att behöva ge mig mer än sina kommentarer. Det jag kräver är väldigt lite; det räcker att du är med och speltestar vid ett enda tillfälle egentligen, och att du sedan hjälper mig genom att fylla i en blankett och skriva några - förhoppningsvis konstruktiva - kommentarer så jag får ett hum om huruvida jag är på rätt spår eller inte. Du behöver inte vara van vid att ge feedback för att klara av detta.

Jag vet att mitt rollspel behöver justeras på många punkter, och den processen kommer troligtvis gå mångfalt snabbare genom att man faktiskt sätter sig ner och speltestar ett par gånger. Till en början avser jag att delta vid samtliga speltester för att kunna reda ut vissa regelfrågor direkt på plats, men allteftersom reglerna blir mer och mer klara kommer det så småningom komma en speltest-version där jag inte deltar personligen.

Kommentera här nedan eller skicka mig ett PM om du är intresserad.

Kort om Halean:
Setting: Fantasy
Regelsystem: Eget, baserat på t100.
Komplexitet: 7/10 just nu. Ska troligtvis försöka plocka ner det till 6/10. Om du föredrar minimalistiska regelverk i rollspel kanske detta inte är något för dig.

?Se även min blogg för mer information om spelet och diverse andra uppdateringar.

da_bohz

Swordsman
Tack för tipset! Läste i den för lite mer än en månad sen, men såg att det dykt upp lite nytt och nyttigt där nu :)

Celledor

Hero
Jag bor i Jönköping och kan tänka mig speltesta som spelare, men har inte tid att speltesta som spelledare.

da_bohz

Swordsman
Det är just spelare som jag är ute efter i denna speltestningsfasen, så det blir alldeles utmärkt :)
?Jag hade tänkt att vi är åtminstone tre personer vid varje session, så förhoppningsvis hittar vi en till.
Jag återkommer med mer information när det blir aktuellt, så bokar vi in tid och plats som passar då :)