Nekromanti Järnringens SF-rollspel

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Raaaaaah! Jag har inte råd!

Och så DoD7 som är på gång, box för 500kr efter vad jag förstår. Riotminds rear ju ut allt gammalt skräp nu för att bereda plats (man kan passa på att köpa monsterboken till DoD6 för 130 pix, IIRC).

Foggmock

Myrmidon

Tja, nu är det väl så att jag inte direkt är jättesugen på att köpa DDT, även om jag brukar försöka köpa det mesta och stödja de svenska rollspelen... :gremsmirk:

ÄlveKatt

Veteran
Re: Sånt händer

Konceptet i Coriolis är ju väldigt lätt att komma fram till. Det räcker med att man börjar tänka på generationsskepp och överljushastighet samma dag så så är de allra flesta av idéerna som framställs i Coriolis väldigt nära. Alla som är förlästa på SF har nog kommit fram till grundkonceptet ifråga någon gång, även om de inte hunnit höra talas om de författare som behandlat just det ämnet, jag själv inkluderad.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Såg ett rykte om att de tänkte plocka bort grundegenskaperna. Jag lär köpa det bara för att få se hur de har gjort med reglerna.

Erufailon

Swordsman
jag säger bara: snygga bilder!

Och hoppas resten av boken håller samma klass, då kommer till och med jag köpa den, kanske bara för bilderna :gremwink:
all credit till Pär Olofsson som gjort bilderna, mycket duktigt, hoppas man själv kommer upp i samma klass någon dag i framtiden, :gremwink:

Torbjörn

Swordsman
När släpps det?

Är det någon som vet när spelet kommar att släppas. Jag försökte hitta info om detta på hemsidan men där stod inget.

Torbjörn

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: När släpps det?

Är det någon som vet när spelet kommar att släppas. Jag försökte hitta info om detta på hemsidan men där stod inget.
All information som finns än så länge är att det kommer 2006.

/tobias