Nekromanti Jag är klar med Snösaga ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Originalen ftp:as till tryckeriet idag och sedan är resten upp till dem (bortsett från kontroll av provtryck &c.).

Återigen känner jag mig sådär fjompigt upprymd som jag bara gör varje gång jag avslutar ett Drakar-jobb.

Jag är väldigt nöjd med vad jag presterat (det är visserligen svårt att göra något kasst när man har såna otroliga illustrationer och kartor att jobba med) och hoppas att även ni andra gillar det.

Ett klagomål jag garanterat kommer att få höra är att »texten är på tok för liten«. Därför tar jag tillfället i akt och förklarar mig redan nu:

Texten är liten, det är sant. Men det är bara för att boken ska bli så billig som möjligt eftersom den sammanlagda textmassan är på 790.000 tecken (färre sidor = lägre pris).

Dessutom har jag, för att kompensera textens litenhet, valt ett alldeles utomordentligt tydligt typsnitt, använt generöst radavstånd, väl tilltagna marginaler, samt mycket luft runt rubrikerna. Dessutom trycks hela inlagan på samma mysiga matta papper som JB vilket gör att läsningen inte störs av ljusreflexer.

Och själva äventyret då? Jag ångrar bittert att jag läst igenom det, eftersom det är så mäktigt att jag gärna hade spelat igenom det själv (med min [inofficiella] underhållar-anka).

Runde Rolf

Swordsman
Äntligen

Nu blev jag glad. Håller den (Snösaga) samma klass som Jorges så ska jag köpa flera upplagor, nån för att läsa, nån för att spelleda, nån för att kladda i och nån för att ha stående oöppnad i bokhyllan. Är den däremot inte det så kan jag inte stå för konsekvensrna. Det är ett hot.

Ps. Expert reglerna? snart? bra? enligt tidsplan?

Lycka till.

Vill...

Vill bo i sverige... för att få tillgång till sådant material utan en massa jobbig post...
...Vill egentligen ha sådant material till DoD4... men får nöja sig med konvertering.
Vill... eh, bli rik. /images/icons/sick.gif

/Black Dwarf, filosofisk

Patrick-S&S

Veteran
Ytterliggare en produkt som jag kramar mina händer efter. Tackar som bugar... Och att det är tryckt i samma still som JB är gotte-gott minst sagt. /images/icons/laugh.gif

Ezping Orm

Hero
Oj, du har mycket bra smak förstår jag (med tanke på den [inofficiella] rollpersonen)...

Det känns som att Snösaga inte kan bli något annat än en stor succé, och hösten verkar mer än lovande (förhoppningsvis flera nya produkter till Eon + Snösaga).

Rickard

Urverk speldesign
Jag är klar med Snösaga ... [ANT]

"Återigen känner jag mig sådär fjompigt upprymd som jag bara gör varje gång jag avslutar ett Drakar-jobb"
~Känner igen sig då [color:448800]Han</font color=448800> också brukar vara vara upprymd av eufori när [color:448800]Han</font color=448800> gjort klart något verkligen speciellt

Hasse

Hero
...och inte bara det, du och alla andra bakom Snösaga verkar rädda hela hösten. Ser framemot att bli av lite pengar i utbyte mot Snösaga, kan knappast vara annat än ett bra byte./images/icons/smile.gif