Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Über-boostad magi (typ högnivå D&D). Dess närvaro borde ha omfattande följder i samhället, till exempel jordbruk och sjukvård, men för det mesta märks den inte, utom när eldbollarna börjar flyga.
Är inte Svenska kulter ett mörkt spel?Arfert;n237160 said:"Mörka" rollspel/kampanjer. Jättetufft. Not.
Inte jag heller, men jag tror däremot att jag aldrig gillat det. Har nog ogillat det från start. Min tröskel har dock sänkts genom åren, och nu tycker jag att det börjar kännas jobbigt att spelet ens har tärningar.Dr_Dängrot;n237172 said:Levlar och taktisk strid ala DnD , om du flyttar över hit och står brevid olle så får du plus 2 på slaget och om ingmar är i närheten så får du plus 3 på alla saves och nu har du använt din holy aura of great mega ancient red dragon balls i 4 rundor hur länge är den aktiv osv osv .
Jag orkar fan inte hålla reda på 711 olika saker samtidigt
It's a lighter shade of darkness.Magnamund;n237170 said:Är inte Svenska kulter ett mörkt spel?
Betyder det att du en gång i tiden tyckte om fula illustrationer?Big Marco;n237163 said:Fula illustrationer. Finns ingen ursäkt.
Nu drar du allt över en kam.Dr_Dängrot;n237172 said:Levlar och taktisk strid ala DnD , om du flyttar över hit och står brevid olle så får du plus 2 på slaget och om ingmar är i närheten så får du plus 3 på alla saves och nu har du använt din holy aura of great mega ancient red dragon balls i 4 rundor hur länge är den aktiv osv osv .
Jag orkar fan inte hålla reda på 711 olika saker samtidigt
Mmmmm. Och fullt med "Callahan Magnum Handcannon gör 2T8+1 i skada medan en Bronson Over 9000 gör 4T4 i skada..."Cybot;n237085 said:Jättelika vapenlistor.
I mitt exemplar av Mutant chronicles var vapenlistan helt sönderbläddrad. Idag hade jag bara gått "Vafaaan? Vem behöver 8 olika varianter av basic tungt automatgevär och 5 olika varianter av bazookor?"
anth;n237189 said:Betyder det att du en gång i tiden tyckte om fula illustrationer?
Svenska kulter är ett kul spel. Satir kamouflerat till CoC.Rymdhamster;n237179 said:It's a lighter shade of darkness.
Jag skulle vilja flika in och säga att det med all säkerhet inte bara handlar om att det "ska" se så ut utan nog snarare handlar om pengar, eller brist på't. Illustratörer är i regel dyra att anlita. Duktiga illustratörer är ännu dyrare, så jo, det finns nog faktiskt ursäkter för fula illustrationer.Big Marco;n237302 said:Jajamensan. Det fanns en tid då jag tyckte att det var charmigt och personligt. Men nu har jag insett att det bara ser kackigt ut. OSR.spelen tycker jag är riktiga skurkar inom detta. "Det ska se ut så!" skriker någon. Varför då, undrar jag då? Varför vill du att spelet ska se skit ut för?
Man kan ju skippa illustrationerna. Avsaknad av illustrationer är bättre än fula illustrationer. Faktum är att avsaknad av illustrationer är snudd på bättre än bra illustrationer. Själv illustrerar jag bara mina spel för att det är kul, och för att folk förväntar sig det. Men handen på hjärtat ser jag inte någon större poäng med illustrationer i ett verbalt medium som rollspel. Ha med bra beskrivningar istället. Det ger en ju saker man kan använda!carrot;n237327 said:Jag skulle vilja flika in och säga att det med all säkerhet inte bara handlar om att det "ska" se så ut utan nog snarare handlar om pengar, eller brist på't. Illustratörer är i regel dyra att anlita. Duktiga illustratörer är ännu dyrare, så jo, det finns nog faktiskt ursäkter för fula illustrationer.
En klassisk kommentar som jag enbart håller med om om spelet är gratis. Säljs spelet så är det en kommersiell produkt. Och då får man som producent ta ansvaret för att hela produkten håller hög kvalitet. Tycker jag.carrot;n237327 said:Jag skulle vilja flika in och säga att det med all säkerhet inte bara handlar om att det "ska" se så ut utan nog snarare handlar om pengar, eller brist på't. Illustratörer är i regel dyra att anlita. Duktiga illustratörer är ännu dyrare, så jo, det finns nog faktiskt ursäkter för fula illustrationer.