Dimfrost
Special Circumstances
Först: det här är absolut inte en direkt följd av att ett par jävla idioter vill ha bort mig. Det är ett beslut som har vuxit fram med tiden. Främst beror det på att jag inte längre har den tid som man trots allt behöver lägga ned på att hålla efter forumet. Jag har alldeles för många viktigare saker att göra. Att man sedan mest får tillbaka ovett och rent hat för den tid man lägger ned är naturligtvis en bidragande orsak, men inte den främsta. Jag behöver mer tid för studier och rollspelsmakande, och det känns motiverat att ta den från diskussioner om forumet och dess användare.
Trots att jag inte har varit redaktör så länge som jag kanske hade tänkt mig, och jag har gjort ett och annat misstag, är jag ändå nöjd med och stolt över vad jag har åstadkommit:
- Färre och aktivare forum
- En piggare och mer effektiv moderatorkår
- Tydligare regler, hårdare modereringar
- Enhetligt skrivna och uppdaterade informationsinlägg på alla forum
- Uppdaterade forumbeskrivningar
- Hedersmoderatorerna
- Avstängningen av Troberg
- Fria titlar (som jag hoppas kommer att kodas någon gång i framtiden; nu är det ju bara moderatorerna som kan ändra manuellt)
Förhoppningsvis kommer något av detta finnas kvar även på längre sikt.
Och återigen: betrakta absolut inte detta som att pajsarna som vill bli av med mig har vunnit. Visst, om ingen klagade skulle forumredaktörsjobbet vara mycket enklare och då kanske jag skulle känna att jag fortfarande hade tid, men främst handlar det om att jag vill slippa ansvaret och kunna koncentrera mig på viktigare saker. Inte heller beror det på någon sorts schism inom moderatorkåren eller redaktionen.
Lev väl!
/Dimfrost
Trots att jag inte har varit redaktör så länge som jag kanske hade tänkt mig, och jag har gjort ett och annat misstag, är jag ändå nöjd med och stolt över vad jag har åstadkommit:
- Färre och aktivare forum
- En piggare och mer effektiv moderatorkår
- Tydligare regler, hårdare modereringar
- Enhetligt skrivna och uppdaterade informationsinlägg på alla forum
- Uppdaterade forumbeskrivningar
- Hedersmoderatorerna
- Avstängningen av Troberg
- Fria titlar (som jag hoppas kommer att kodas någon gång i framtiden; nu är det ju bara moderatorerna som kan ändra manuellt)
Förhoppningsvis kommer något av detta finnas kvar även på längre sikt.
Och återigen: betrakta absolut inte detta som att pajsarna som vill bli av med mig har vunnit. Visst, om ingen klagade skulle forumredaktörsjobbet vara mycket enklare och då kanske jag skulle känna att jag fortfarande hade tid, men främst handlar det om att jag vill slippa ansvaret och kunna koncentrera mig på viktigare saker. Inte heller beror det på någon sorts schism inom moderatorkåren eller redaktionen.
Lev väl!
/Dimfrost