Nekromanti Jag avgår som forumredaktör och moderator

Dimfrost

Special Circumstances
Först: det här är absolut inte en direkt följd av att ett par jävla idioter vill ha bort mig. Det är ett beslut som har vuxit fram med tiden. Främst beror det på att jag inte längre har den tid som man trots allt behöver lägga ned på att hålla efter forumet. Jag har alldeles för många viktigare saker att göra. Att man sedan mest får tillbaka ovett och rent hat för den tid man lägger ned är naturligtvis en bidragande orsak, men inte den främsta. Jag behöver mer tid för studier och rollspelsmakande, och det känns motiverat att ta den från diskussioner om forumet och dess användare.

Trots att jag inte har varit redaktör så länge som jag kanske hade tänkt mig, och jag har gjort ett och annat misstag, är jag ändå nöjd med och stolt över vad jag har åstadkommit:

- Färre och aktivare forum
- En piggare och mer effektiv moderatorkår
- Tydligare regler, hårdare modereringar
- Enhetligt skrivna och uppdaterade informationsinlägg på alla forum
- Uppdaterade forumbeskrivningar
- Hedersmoderatorerna
- Avstängningen av Troberg
- Fria titlar (som jag hoppas kommer att kodas någon gång i framtiden; nu är det ju bara moderatorerna som kan ändra manuellt)

Förhoppningsvis kommer något av detta finnas kvar även på längre sikt.

Och återigen: betrakta absolut inte detta som att pajsarna som vill bli av med mig har vunnit. Visst, om ingen klagade skulle forumredaktörsjobbet vara mycket enklare och då kanske jag skulle känna att jag fortfarande hade tid, men främst handlar det om att jag vill slippa ansvaret och kunna koncentrera mig på viktigare saker. Inte heller beror det på någon sorts schism inom moderatorkåren eller redaktionen.

Lev väl!

/Dimfrost

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tack för ditt engagemang (ANT)

Nästa forumsöl ska vi höja en bägare för dig och det jobb du lagt ned på rollspel.nu!

/Magnus

Feliath

Swashbuckler
Synd att se dig gå, men det är eminent förståeligt. Jag för min del kommer i alla fall att vara dig tacksam så länge jag stännar på forumet, och hur länge det blir nu får vi väl se. Allting har verkligen blivit jävligt mycket bättre under Linköpings-'Ndranghetans tid vid makten :)gremgrin:), och det är väl det bästa man kan säga om någons insats.

Tack som fan. Hail and farewell.

/Feliath — Badger Crew 4 lyf

Nightowl

Champion
Äntligen!

För din skull, alltså. :gremtongue: Jag var nöjd med din regim, och jag hoppas du kan njuta av ditt bankkonto på Pararakelse-öarna och din exil hos din gamla kollega i Costaguana, El Generalissimo "Loco Bananas" Horcos Mendoza.

Lev väl,
Erik

Rising

Vila i frid
Tack för gott arbete.

Det jag tycker kännetecknade din period vid rodret var omvälvande förändringar bland forumsavdelningarna - vilket sköttes mycket smidigt och infriade många forumiters önskemål (forumsspel!) - tillsammans med väldigt pragmatiska modereringar. Du skriver "hårdare", men jag tycker tvärtom att de blev mjukare och smidigare. Jag kommer ihåg när modereringarna hade fet stil och ämnesrubriker såsom "sluta! detta! nu!" utan vidare förklaring, och när man anmärkte på det så anklagades man för att tjata, sakna respekt och att inte kunna läsa, osv. Det var faktiskt en ganska tråkig period i forumshistorien, och initiativ såsom AnvändarOmbudsmannen hade aldrig kommit på tal på den tiden. Tvärtom mot vad många tror idag så upplever jag det alltså som att redaktionen blev mer lyhörd och öppen under din tid.

Jag tycker således att mycket förbättrades under din tid. Du tog också över redaktörsrollen under en tid som - om jag kommer ihåg rätt - var präglad av många inre motsättningar inom moderatorkåren gällande reglers utformning och vilka som skulle få bli moderatorer och whatnot. Vi vanliga forumiter förstod inte så mycket av det, men personligen upplevde jag det som tråkigt när det verkade finnas så mycket spänningar bakom kulisserna som då och då läckte ut på forumet. Under din tid upplevde jag det som att moderatorkåren blev mer enad och samspelt. Givetvis blev ni måltavlor för enkelköpt kritik pga detta - men jag undrar om dem som använde termer såsom "linköpingsmaffian" verkligen kommer ihåg hur det var innan.

Nå... Bra jobbat, och jag lyckönskar nästa forumsredaktör.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Inga personangrepp tack! ...

Tråkigt att det första du gör när du är tillbaka som vanlig användare är att bryta mot forumsreglerna. Även om du inte nämner namn är det inte svårt för någorlunda aktiva användare att lista ut vilka du avser med »ett par jävla idioter«.

Eftersom regelövertrampet uppenbarligen är medvetet gjort ser jag ingen annan råd än att vidta modererande åtgärder.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Tack för ditt engagemang

Jag tror vi tar det på nästa DanCon eller liknande. Hellre det än plastpåsen i alla fall. :gremgrin:

(Och tack, alla, för alla vänliga ord i allmänhet!)

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Synd att du slutar Dimfrost. Jädrigt synd. Oavsett om man fått ovett & lite vettigt om sig.
Dock så förtsår jag att det finns viktigare saker som pockar på en..
Hoppas dock att du inte helförsvinner ifrån forumet !

Sodivra

Champion
Jag tycker att det är en bra sak att vi inte längre har en kolerisk redaktör som kallar folk för "jävla idioter". De ändringar jag såg på forumet gillade jag dock, tack för det.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tycker att det är en bra sak att vi inte längre har en kolerisk redaktör som kallar folk för "jävla idioter".
Det är en mycket bra poäng, men jag har lugnat mig nu. :gremlaugh: Dessutom var jag faktiskt inte redaktör medan jag skrev det där...

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Vi borde klassificera alla redaktörer och moderatorer enligt temperamentteorin och lägga in det som en särskild rad under befattningen. Sedan kan vi iscensätta konflikter mellan de koleriska och de melankoliska moderatorerna, till exempel. Mycket roligare än att bara köra Linköping vs. Göteborg. :gremgrin:

/Dimfrost

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
En jämn fördelning av de fyra temperamenten är något som bör eftersträvas vid tillsättande av nya moderatorer. Likaså bör man se till att det finns en acceptabel balans mellan kort- och långskalliga ämbetsutövare.

solvebring

Superhero
Tack för din tid som god redaktör då, och allt ditt goda arbete.
Hoppas vi ser dig lika mycket i fortsättningen fast som användare då.
Keep on rockin', Dimfrost! :kaffe: *salute*

Lycka till med allt det andra du nu skall hinna med förresten. :gremsmile: