Nekromanti Jag behöver Slashers!

God45

#PrayersForBahakan
Jag håller på att fila på ett scenario där spelarna är så kallade "Final Girls", alltså överlevare av Slasher attacker, som gett sig ut med målet att jag ner och döda Slashers. Med andra ord, jag snor pitchen till serietidningen Hack/Slash men tänker göra min egen grej med det.

Men nu behöver jag Slashers! Psykotiska, kanske övernaturliga, mördare i stil med Freddy Krueger, Jason Voorhees, Michael Myers och Chucky.

Har ni några bra idéer?

Ymir

Liten kantbaron
Mick Taylor i 'Wolf Creek'-filmerna är rätt läskig, och om ni frågar mig lätt den bästa slasher-skurken på senare år, mycket därför att han är ganska trovärdig. Han är en helt vanlig dödlig jävla redneck som bor oändligt långt ut i Australiens outback, där han har en mardrömslik tortyrdungeon där han våldtar, torterar och mördar backpackers som han kidnappat. Mick Taylor skiljer sig från vanliga slasher-skurkar primärt därför att han ser helt normal ut och är väldigt verbal: han kan verka som en helt vanlig människa, han pratar med sina offer, han kan manipulera och luras, och bara uppmärksamma/känsliga individer märker att något är fel när de först möter honom. Normalt sett prowlar han The Outback i en gammal pickup, utrustad med prickskyttegevär och bowiekniv. Hans signatur-move är att kutta folks ryggrad så de blir paralyserade och hjälplösa. Sin avgrundsdjupa sadism motiverar han med en rasistisk övertygelse att turister bara finns till för att parasitera på hederliga australiensiska outbackers.

obak

Hero
Rebecca Winslow

Rebecca är en ung flicka som ser ut att befinna sig i nedre tonnåren, hon går ofta klädd i en röd regnkappa och en skolryggsäck.
Hon började som en Final Girl, en överlevare som såg sina vänner dödas och våldtas av en sexualsadistisk slasher, märkt av detta trauma började hon jaga ned monster, först våldtäcktsmän, pedofiler och hallickar. Hon fann att hon njöt av mördandet, hon gjorde världen till en bättre plats, snart började hon utvidga sin offerprofil, hustrumisshandlare, misstänkta våldtäcktsmän, blottare, taffsare, telefontorskar. Numera dödar hon alla män, män är monster i förklädnad, viljan att döda och våldta finns inom dem alla och enda sättet att skydda kvinnor från dem är att ta livet av dem. Just nu dödar hon bara män som passerat puberteten, men risken finns att hon snart träder över även denna gräns.

God45

#PrayersForBahakan
obak;n49195 said:
Rebecca Winslow

Rebecca är en ung flicka som ser ut att befinna sig i nedre tonnåren, hon går ofta klädd i en röd regnkappa och en skolryggsäck.
Hon började som en Final Girl, en överlevare som såg sina vänner dödas och våldtas av en sexualsadistisk slasher, märkt av detta trauma började hon jaga ned monster, först våldtäcktsmän, pedofiler och hallickar. Hon fann att hon njöt av mördandet, hon gjorde världen till en bättre plats, snart började hon utvidga sin offerprofil, hustrumisshandlare, misstänkta våldtäcktsmän, blottare, taffsare, telefontorskar. Numera dödar hon alla män, män är monster i förklädnad, viljan att döda och våldta finns inom dem alla och enda sättet att skydda kvinnor från dem är att ta livet av dem. Just nu dödar hon bara män som passerat puberteten, men risken finns att hon snart träder över även denna gräns.
Det här är hon ifrånn Hard Candy va?

obak

Hero
God45;n49196 said:
Det här är hon ifrånn Hard Candy va?
Ja, mer eller mindre. Kom inte ihåg vad hon hette bara så jag drämde till med nåt och körde henne igenom "flip side of the coin" filtret

slanfan

Hero
Slashback.
En hacker som fått nog av någon yttring på anonyma nätforum, så hen söker upp och mördar användare som använder "fel" ord...
Det har gett upphov till myter på forumen, i stil med: Skriver du "nya moderaterna" så dör du sju dagar senare.

Iklädd luvtröja och google-glass inför framtida legendarisk youtube compilation.

cogitare

Swashbuckler
Inte alls min genre så jag har inte så mycket att tillföra utom de uppenbara du själv radat upp typ. MEN jag gissar att du läst supplementet 'Slashers' från Onyx Path/White Wolf? Det skulle kanske kunna ge lite inspiration om inte annat...

Cog.

God45

#PrayersForBahakan
cogitare;n49444 said:
Inte alls min genre så jag har inte så mycket att tillföra utom de uppenbara du själv radat upp typ. MEN jag gissar att du läst supplementet 'Slashers' från Onyx Path/White Wolf? Det skulle kanske kunna ge lite inspiration om inte annat...

Cog.
Den boken är grym! Jo då jag har läst den, mina favoritspel någonsin är White wolfs hunter :D Jag har till och med kört en kort Slashers kampanj en gång i tiden där spelarna spelade Slashers :)