Nekromanti Jag blev just diskriminerad!

Jag var nyss hemma hos en vän till mig och hennes morsa var där. Morsan var, inledningsvis, trevlig.

När jag sedan berättade att jag spelar rollspel så blev morsan som förbytt. Borta var leendena och artighetsskratten åt mina (medgivet) sunkiga skämt. Hon ersattes av en - till synes - rabiat moralförsvarare som när som helst skulle kunna slita fram ett kors, skvätta vigvatten på mig och åkalla allehanda vänligt sinnade gudomligheter för att förpassa mig tillbaka till de mörka regioner varifrån hon förmodligen misstänkte att jag kom.

Riktigt så dramatiskt förfor dock inte det hela. MEN! Det som hände var att när hon gick därifrån så sade alla hej då till henne och hon svarade med ett kvittrande litet "Hej då" tillbaka. UTOM när just JAG tog farväl av henne.

Därför har jag idag blivit diskriminerad.

Min fråga är - har ni, på grund av ert intresse för rollspel, blivit diskriminerad någon gång?

malmkvist

Warrior
Inte mer än att folk kan titta lite konstigt på en och börja ställa en del, enligt mitt tycke, knäppa frågor.
Klart, när jag var på en psykologutvärdering inför mitt jobb, så "glömde" jag av en händelse att nämna mitt rollspelsintresse...

GoblinGurra

Swordsman
Inte mer än meningar som:
"Gå och klipp dig, och sluta med det där...vad det nu heter...rollspel."
-Sandra Dyberg

Jo, det har hänt att jag också, *hrm*, glömt att nämna att jag pysslar med rollspel. Folk tycker väl att det är barnsligt, och jag har redan så många grejer som gör att jag aldrig i helsicke skulle kunna betraktas som vuxen.

Vilken sorts knäppa frågor har folk ställt till dig?

malmkvist

Warrior
Ja "vuxen" är nog det sista någon skulle kalla mig :gremcrazy:
Speciellt ombord...Nu för tiden så brukar det inte vara så mycket konstiga frågor, det var värst under Marcus Norén perioden. Numera är det mest nyfikna frågor, som vad är det etc.