Nekromanti Jag bygger en Ravenloft domän. Vill du bo i den?

God45

#PrayersForBahakan

Jag håller på att sätta ihop en domän till Ravenloft. Så jag behöver en grupp av xenofobiska bybor, några tragiska monster, några personer med fruktansvärda hemligheter och en darklord som hela grejen är centrerad runt.

Så vi har en onaturligt dimmig, vagt östeuropeisk by med en närliggande herrgård som ingen går till, klassiskt Ravenloft upplägg. Låter som ett trevligt ställe att bo på, eller hur?

Så vad jag behöver veta ifrån dig är:

Vilken synd/fruktansvärt personlighetsdrag delar du med din Ravenloft karaktär?

Är du helt mänsklig?

Är du född i Ravenloft eller kommer du ifrån en annan värld? I så fall vilken?

Vad jobbar du med?

Vicotnik

Den onde
Staff member
1. Lust samt ett enormt kontroll behov.
2. Ja
3. Född i Ravenloft
4. Slaktare

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Frossier, och jag håller ibland inne med sanningen så du får tro vad du vill istället.

Är du helt mänsklig?
Otroligt mänsklig.

Jag kom genom dimman från 1600-talets London.

Vad jobbar du med?
Jag lagar skor, därav efternamnet Cobbler.

God45

#PrayersForBahakan
Vicotnik;n47197 said:
1. Lust samt ett enormt kontroll behov.
2. Ja
3. Född i Ravenloft
4. Slaktare
Victor Nikolay är stadens omtyckta slaktare. En av de lokala pågarna som växt upp i byn och som alla känner. Nikolay är alltid med när något händer i staden, han sitter med i alla rådslag oavsett om de handlar om uppdelning av åkermark eller om lokala marknader. Men främst är han endast när det är dags att forma en mobb. Vid de tillfällenen blir den vänliga slaktaren både domare och bödel, en man alla byborna känner och litar på och som är van att avsluta liven på värdelösa kreatur. Många är de påstådda tjuvar, häxor, homosexuella och varulvar som slutat sina liv hängandes från rep Victor placerat runt deras halsar eller på bål som han antänt.
Slaktaren ser också till att få bekännelser ifrån häxorna så att deras själar kan räddas innan de hängs. Resten av byborna vill inte veta detaljerna om vad som händer i Victors källare vid förhören men är glada för att en sådan pålitlig och rättrådig man tar sig an den nödvändiga uppgiften att få bekännelser från de unga kvinnorna. Att inte ge dem möjlighet och motivation att erkänna så att deras själar kan räddas vore ju omänskligt!

obak

Hero
Avund

Är du helt mänsklig?
Kaaaanske

Kom från Belgiska kongo anno 1904

Vad jobbar du med?
Advokat

Sia

Veteran
1. Ambition
2. Nej, här får du tolkningsutrymme för det du tycker passar bäst.
3. Från någon avlägsen (högteknologisk?) framtid?
4. Kirurg-ninja-poet! (endast en av dessa är publikt känt)

Tell

Hero
* Mani, perioder av inspiration, följda av perioder av depression.
* Fanatism. Yttrar sig som en glädje i att offra mig själv (och andra) om det innebär en bra story/att rätt sak görs. Målet helgar vilka medel som hälst.
* Avsaknad av spärrar. Att övertyga någon om att de i själva verket tillhör en politiskreligiös extremistgrupp på ett sätt som gör att det har permanent inverkan är helt ok. Likaledes att få en statsansvarig att medge oegentligheter inför publik och så vidare. Min underhållning/fanatism är viktigast, när jag är i maniperioder.

Är du helt mänsklig?
*Nja. Jag är avlad för intelligens och karisma, av personer med väldigt VÄLDIGT lite samvete i de frågorna. Dessutom lämnar jag konstiga spår när jag går barfota.

*Född i Ravenloft.

Vad jobbar du med?
*Själavårdare/lobbyist.

God45

#PrayersForBahakan
Cassius;n47199 said:
1. Högmod
2. Nej
3. Född i Ravenloft
4. Droskkarl
Cassius Laska är den ärrade droskkarl som tjänar mästaren uppe i herrgården. Cassius är hatad men fruktad av byborna som han terroriserar och behandlar som slavar när han kommer för att hämta mästarens gäster eller för att leverera mästarens medelanden. Cassius är en böjd och bruten man med ett stelt ben, ett fruktansvärt bränt och ärrat ansikte och han är klädd som en enkel tjänare. Men ändå böjer sig både stadsvakten, borgmästaren och resten av staden för hans vilja. När han ser på en med den där omänskligt hatfyllda blicken som fyller allting levande med primal fruktan finns det inte många andra allternativ. Han bär mästarens vilja till byn och tar mästarens gäster med sig... Men mästaren är avlägsen uppe i sin herrgård, nere i byn är det Cassius man bävar för. De blodtömda kropparna tillhörande de som förolämpat honom minskar inte heller bävan inför honom.

Cassius brukade vara en adelsman, tredje sonen men en ambitiös sådan. Han sökte sig till domänen och försökte stjäla odödlighet från dess mästare men misslyckades. Mästaren gav honom vad han ville ha, men såg först till att inte skulle kunna njuta av det. Efter att ha brutit hans rygg, hans ben och medan han brände av Cassius ansikte gav mästaren honom odödligheten han sökte. Mästaren fortsätter förödmjuka Cassius genom att tvinga honom arbeta för mästaren som droskkarl. Men Cassius har inte gett upp än, han väntar på att någon mäktig nog att döda mästaren skall dyka upp så att han kan hjälpa dem döda mästaren innan han förråder dem.

RasmusL

Champion
1. Stolthet och aggressioner
2. Ja
3. Född på loftet
4. Begravningsentreprenör och aspirerande borgmästare

God45

#PrayersForBahakan
DeBracy;n47200 said:
Frossier, och jag håller ibland inne med sanningen så du får tro vad du vill istället.

Är du helt mänsklig?
Otroligt mänsklig.

Jag kom genom dimman från 1600-talets London.

Vad jobbar du med?
Jag lagar skor, därav efternamnet Cobbler.
Bruce Cobbler är en av de tysta människorna som man ser i folkmassor och ute på stan men som ingen lägger märkte till. Men Cobbler ser allting, han hör allting och han skriver ner allting. Cobbler kommer från ett smutsigt, korrupt och ofta fruktansvärt samhälle. Men han märker skillnaden mellan platsen han kommer ifrån och den han hamnade på efter den där natten när han blev full och vandrare runt tills dimmorna kom och förde bort honom. Där han kom ifrån fanns det solsken som inte mestadels var täckt av dimma, det fanns människor som var goda innerst inne och det fanns hopp. Och det är innan han upptäckte att vad som i hans hemland var sagor och myter dödade folk och ägde natten.
Cobbler är ingen kämpe men han har ett stort hjärta och han har fört detaljerade journaler över allting konstigt han har sett de tio åren han har spenderat i domänen. Om någon kommer hit som han tror faktiskt har en chans att hjälpa folk så har han gömställen, pengar och information att erbjuda dem. Cobbler kan övertalas att följa med och hjälpa till men bara efter att han fått i sig en hel del flytande mod.
DeBracy said:
Yay, jag är på det goda laget! :D

God45

#PrayersForBahakan
obak;n47205 said:
Avund

Är du helt mänsklig?
Kaaaanske

Kom från Belgiska kongo anno 1904

Vad jobbar du med?
Advokat
Matteo Obak Goossens var mannen i den grå kostymen som anlände och såg till att vildarna sålde sitt land till belgarna och att de var bundna i kedjor av avtal starkare än stål. Goossens var bra på sitt jobb, han fick folk att sälja sina barn, sina liv och sin värdighet. Men Goossens mäster drag var en Tontine där han med social manipulation drev de andra deltagarna till självmord efter att investeringen gett enorm avkastning oväntat. Precis när han lyckats skaffa sig pengar nog att leva livet han alltid drömt om omringades han av dimman som slet iväg honom och levererade honom till ett monster som behövde en advokat. Goossens spenderar nu sina dagar med att skriva avtal mellan monster och lura bönder på allt de äger, deras frihet och deras själar.

Det där var dock över hundra år sedan. Så länge Goossens tjänar mästaren åldras han inte, ett av dimmornas trick misstänker han. Men han är i en position där den enda som kan leva som han vill är mästaren, som Goossens aldrig verkar kunna lura och som aldrig kommer att dö.

God45

#PrayersForBahakan
Sia;n47206 said:
1. Ambition
2. Nej, här får du tolkningsutrymme för det du tycker passar bäst.
3. Från någon avlägsen (högteknologisk?) framtid?
4. Kirurg-ninja-poet! (endast en av dessa är publikt känt)
Sia Isabelle Krieger är den mörka mästaren över domänen. Hon kommer ifrån en märklig verklighet där mekaniska vagnar har börjat ersätta hästar, där märkliga maskinner låter människor kommunicera över landsgränser ögonblickligen och där mänskligheten till och med börjat trots gravitationen i flygmaskiner. Sia var en ung och lovande diktare när hennes familj dog i ett fruktansvärt influensa utbrott. Hon skiftade karriär och lyckades ta sig igenom läkarutbildningen genom att arbeta med att förbereda kadaver för obduktioner.

Hon började arbeta som en läkare men blev snabbt frustrerad över hur ineffektiv konventionell medicin var. Hon började resa runt i världen på jakt efter allternativa metoder men de som fungerade visade sig vara allt mer bisarra och olagliga tills det att hon var insyltad i både organiserad brottslighet och hemliga sällskap och mördade rivaler för mer hemligheter, någonting som hon blev allt bättre på.

Någonstans i Östeuropa nådde Sias karriär som läkare, magiker och tjuv sin höjd. Efter att ha stulit en rad magiska artefakter och kroppsdelar ifrån magiker som hade förlängt sina liv lyckades hon skapa sitt mästerverk, ett botemedel mot döden. Det enda som krävdes för att förlänga någons liv in definitivt var reguljära blodtransfusioner. Men Sia hade blivit för upptagen av att samla makt för sig själv för att dela med sig av sina hemligheter och fortsatte istället att döda mystiker för deras hemligheter. I alla fall tills en ritual gick fel och dimmorna svepte ner och flyttade henne till vad som skulle komma att bli hennes domän och hennes fängelse.

Sia är den absoluta härskaren över sin domän från sin herrgård och de extensiva laboratorium som finns under den. Hon har nästan oändlig tillgång till försökspersoner, tid att experimentera, magiska substanser och utrymme... och hon kan inte göra en enda ny upptäckt. Något som hon tar upp på de stackare som har oturen att vara fast i hennes domän.

Jocke

Man med skägg
Vi ser oss båda lite grann som lustigkurrar, och skrattar ofta högt åt våra egna skämt. Att nån som vi, som inte ens jobbar med humor kan knäcka ur sig sånt här material, liksom.

Är du helt mänsklig?
halvalv

Kommer från Forgotten Realms, var med i ett legoknektskomapni som kom in i ravenloft av misstag/blev dit lurade för en handfull år sen. Det finns fortfarande ett par stycken andra kvar från kompaniet.

Vad jobbar du med?
tandläkare/frissör/fältskär. Kan även tatuera och en del annan kropsmodifiering men det verkar inte vara så poppis i Ravenloft.

God45

#PrayersForBahakan
Tell;n47212 said:
* Mani, perioder av inspiration, följda av perioder av depression.
* Fanatism. Yttrar sig som en glädje i att offra mig själv (och andra) om det innebär en bra story/att rätt sak görs. Målet helgar vilka medel som hälst.
* Avsaknad av spärrar. Att övertyga någon om att de i själva verket tillhör en politiskreligiös extremistgrupp på ett sätt som gör att det har permanent inverkan är helt ok. Likaledes att få en statsansvarig att medge oegentligheter inför publik och så vidare. Min underhållning/fanatism är viktigast, när jag är i maniperioder.

Är du helt mänsklig?
*Nja. Jag är avlad för intelligens och karisma, av personer med väldigt VÄLDIGT lite samvete i de frågorna. Dessutom lämnar jag konstiga spår när jag går barfota.

*Född i Ravenloft.

Vad jobbar du med?
*Själavårdare/lobbyist.
Berättaren är en skapelse av domänens mästare, en halvklon skapade med hjälp av hennes egna blod och stulna kroppsdelar från försökspersoner hämtade ifrån staden. Berättaren är en skapelse ämnad som ett bollplank för idéer för mästaren, en amoralisk och extremt intelligent varelse som klarar av att se saker från olika individers perspektiv eller med en främmande, omänsklig objektivitet. Berättaren är den enda mästaren pratar med som en person vilket är ironiskt eftersom berättaren är en vidrig och omänsklig varelse som hålls kedjad i ett rum utan fönster i herrgårdens källare. Människor kastas till Berättaren som nöjen och föda där berättaren övertygar dem om att den är ett offer för att sedan slita ut deras organ med sina klo och sluka dem medan offren fortfarande lever. Mellan dessa perioder av aktivitet går Berättaren ner i en dvala och är svår att väcka utom med extrema medel.

God45

#PrayersForBahakan
RasmusL;n47219 said:
1. Stolthet och aggressioner
2. Ja
3. Född på loftet
4. Begravningsentreprenör och aspirerande borgmästare
Rasmus Lasard är den lilla byns rikaste invånare, med tanke på att han tjänat sina pengar som begravningsentreprenör så säger det en del om byn. Rasmus är en övertygad republikan och föreställer sig en bättre framtid där folket är fritt ifrån adelns, mänsklig eller inte, förtryck. Hans revolutionära glöd är dock anledningen att han kom till byn, han flydde sin hem domän efter att ha dödat en monarkist i ett politiskt motiverat barslagsmål. Det var dock många år sedan nu. Lasard ser mycket av de dåliga sakerna som människorna i byn gör mot varandra men har lärt sig att inte röra sig för snabbt, han väntar tills han har nog med stöd innan han kommer genomföra sitt mästerdrag och ta över kontrollen över byn som borgmästare.

God45

#PrayersForBahakan
Spider Jerusalem;n47221 said:
  1. Manipulativ, skadeglädje.
  2. Nej
  3. Född i Ravenloft
  4. Präst
Samuel Jerusalem är prästen som driver och sköter lagbringarens (Banes) kyrka i byn. Han lär också upp de barn vars föräldrar är rika nog att betala honom för det i den lilla skolbyggnaden som är en del av kyrkan. Jerusalem är en grym och hård lärare och en svavel och helveteseld osande predikant men han har en pervers glimt av djurisk glädje i ögonvrån under tiden han utför sitt verk. Den öppna hemligheten som ingen talar om men som alla vet om är att Jerusalem är ett hamnbytande monster. Varje söndagsnatt när han borde hålla i kvällsmässan drar han istället omkring i formen av en enorm svart varg och slukar de av stadens invånare som vågar sig ut. Alla vet om vad Jerusalem är men mästaren har utnämnt honom till den enda prästen som är tillåten i staden och kommer straffa den som skadar honom. Inte för att Jerusalem skulle behöva mästarens hjälp med någon av byborna, han är en varulv av en imponerande ålder och grymhet och står beredd att slita aspirerande varulvsjägare i stycken med sina klor och tänder. Jerusalem njuter av sin orörbara position och av att byborna måste komma till hans kyrka för att få be till sin gud som inte kan skydda dem.