Nekromanti Jag dricker mitt te med socker och vispgrädde!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nåja, det är rätt sällan jag gör det. Men ibland när jag råkar vara sugen på något riktigt gott och råkar ha en skvätt grädde kvar efter helgen så gör jag en stor kopp te med mycket socker och en rejäl skvätt vispgrädde i. Ingen mesig mjölk här inte!

Ibland, om jag ska ha filmkväll en helg, så äter jag chips och chocklad tillsammans. Det är en jättegod kombination!

Vad har ni för kulinariska egenheter som ni verkligen tycker om, även om ni kanske inte äter/dricker det så ofta?

Laowai

Hero
Rymdhamster said:
Nåja, det är rätt sällan jag gör det. Men ibland när jag råkar vara sugen på något riktigt gott och råkar ha en skvätt grädde kvar efter helgen så gör jag en stor kopp te med mycket socker och en rejäl skvätt vispgrädde i. Ingen mesig mjölk här inte!

Ibland, om jag ska ha filmkväll en helg, så äter jag chips och chocklad tillsammans. Det är en jättegod kombination!

Vad har ni för kulinariska egenheter som ni verkligen tycker om, även om ni kanske inte äter/dricker det så ofta?
När jag ska göra thaigryta med kokosmjölk och får en skvätt kokosmjölk över så brukar jag dricka det rent. För det är skitagott =)

Lukas

Mannen i Gult
Rymdhamster said:
Om du skall göra en sådan där hemsk fördigtfryst pyttipanna å blir den mycket bättre med tabasco

Däremot blir inte havregrynsgröt godare av det...

//Lukas som inte vet vad han tänkte på när han provade det

Storuggla

Champion
"Om du skall göra en sådan där hemsk fördigtfryst pyttipanna å blir den mycket bättre med tabasco"

+114 fuck yeah

Storuggla, håller bevisligen med

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Laowai said:
och får en skvätt kokosmjölk över så brukar jag dricka det rent. För det är skitagott =)
Mmmmm! Kokosmjölk är mumma! Väldigt gott att ha i milkshake också!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Nässe said:
Jag äter creme fraiche som godis, med sked. mums!
Relaterat födoämne för mig är sådant där fluffigt bosniskt bröd, bara att sprätta upp det och fylla med creme fraiche och svartpeppar.

Nässe

Myrmidon
Svarte faraonen said:
Nässe said:
Jag äter creme fraiche som godis, med sked. mums!
Relaterat födoämne för mig är sådant där fluffigt bosniskt bröd, bara att sprätta upp det och fylla med creme fraiche och svartpeppar.
ok, det var snäppet konstigare :gremtongue:

balkansemla?

Storuggla

Champion
"Jag äter creme fraiche som godis, med sked. mums!"

Ewwww.... Gräddfil däremot, då är jag ombord helt och hållet.

Storuggla, det du

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Min nya kulinariska synd är att steka formbröd i smör, och sedan ha både bacon och skagenröra på. Toppar med tabasco.

Löjligt gott, men inte så nyttigt.

Storuggla

Champion
Jag har kommit fram till att holländarna, sina kanaler och cyklar till trots, inte är helt dumma i huvudet. Jag gillar majonnäs på pommes frites.

Storuggla, artärerna svider

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Massor av medhåll! I synnerhet när det är en god hemgjord majonäs (men en liten smula vitlök i måhända) och härligt frasiga, nygjorda pommes. Gärna av den lite större varianten! Och så lite nymalen svartpeppar på toppen!

Zorbeltuss

Hero
Jag gillar mitt mitt rödvin med havredryck, för mig påminner det om blåbärsmilkshake men det tycker inte många andra.

/Zorbeltuss

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Storuggla said:
Jag har kommit fram till att holländarna, sina kanaler och cyklar till trots, inte är helt dumma i huvudet. Jag gillar majonnäs på pommes frites.

Storuggla, artärerna svider
Det är ju supergott, och nu för tiden rätt kanon?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Storuggla said:

Om nu skulle ge er på lite tjockare naturell yoghurt med lite honung eller dylikt så vore det ju en riktig kontinental efterrätt.

Jag har honung och lite kanel i min skål i detta nu. :gremsmile:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
DeBracy said:
Storuggla said:

Om nu skulle ge er på lite tjockare naturell yoghurt med lite honung eller dylikt så vore det ju en riktig kontinental efterrätt.

Jag har honung och lite kanel i min skål i detta nu. :gremsmile:
Det uppskattar även jag, och tjockyoghurt i stället för creme fraiche är också utmärkt för att variera ovan nämnda balkansemla (tack Nässe för termen!).

DeBracy

Svarte faraonen said:
Det här låter så crazy att jag skulle vilja prova! Nån som helst aning om vad brödet skulle kunna tänkas heta på hyllan?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Lepinje, lepinja eller liknande. Försök få tag på det färskbakat, när det är som mest fluffigt (en av nesorna med att flytta till Lund från Malmö är att detta inte längre är lika lätt).

DeBracy

Svarte faraonen said:
Lepinje, lepinja eller liknande. Försök få tag på det färskbakat, när det är som mest fluffigt (en av nesorna med att flytta till Lund från Malmö är att detta inte längre är lika lätt).
Jag räknar med att det kommer gå FANTASTISKT bra i Holmsund. XD

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
DeBracy said:
Svarte faraonen said:
Jag räknar med att det kommer gå FANTASTISKT bra i Holmsund. XD
Äh, du gillar att baka, väl? Hitta ett recept och gå haywire.