Zire och Telash:
Ingen (jag) har väl varit för censur? Inte jag i alla fall. Censur är galenskaper...
Jag förespråkar dock ett eget forum som inte visas i visningslistorna.
Alltså, wilper (antar jag )eller jag syftar inte på att själva diskussionerna eller bråken i sig skulle vara ett problem. Den dåliga stämningen kan vara jobbig och tjänar iof på avgränsing, ja. Men lite småbråk blir det liksom men om bara folk tänker sig för och moderatorer finns där så kan man ju hålla det rätt så okej. Som i det senaste fallet. Det blev lite stökigt men det gick bra.
Det här handlar om, för min del, att visningslistorna floodas med sådana tråkar när de väl tar fart. Allt annat drunknar i visningarna av de inläggen.
Av just den anledningen visas till exempel inte varulvsspelen i listorna, för det skulle dränka allt annat som folk hellre läser och som är mer väsentligt för forumet.
Kort sagt: JAG vill inte censurera, JAG vill inte har bort varken politik- eller genusdiskussioner. Jag tycker dock att det är synd att de ska flooda visningslistorna.
... Så dra inte in mig i förslag om förbud och censur. Jag föreslår bara ett eget forum som inte floodar listorna. Och jag misstänker att wilper tänker precis detsamma. Den dåliga stämningen är ju förövrigt ett faktum, och skulle man då gränsa av lite mer så kanske det inte skulle sprida sig riktigt så mycket som annars.