Ja, nu är julen här, tiden för generositet, glögg och rollspel!
För att fira detta tänkte jag se om någon nappar på detta förslag; Jag citerar en bok och ni gör sedan ett försök att presentera personen i citatet i speltermer så som ni skulle kluddat ner det på ett papper eller i ett mejl till er SL.
Om ni dessutom motiverar era val och spelvärden så kommer alla som läser detta få ökad förståelse för erat favvosystems förträfflighet och världsfreg kommer utbryta.
Nu är ju trubblet att vissa har underliga genrer som de rör sig i så härmed fastlås det att Krille kan – om han väljer att deltaga och så tycker – välja att Västmarkisera eller Andra Imperiska texten så att den passar spelets världsbild. Ni andra får gör det också utan att någon skickar troberg på er. Så ni behöver inte vara rädda för att bli ironiserade till döds.
Nåväl, här kommer the man of the hour, mannen som skall bli stats:
Så då är det bara att sätta igång, för nu vet ni ju allt ni behöver veta om hans bakgrund för att lägga ut stats, eller hur? Swing to it, för fredens skull!
Storuggla, hästar ska inte vara gula
För att fira detta tänkte jag se om någon nappar på detta förslag; Jag citerar en bok och ni gör sedan ett försök att presentera personen i citatet i speltermer så som ni skulle kluddat ner det på ett papper eller i ett mejl till er SL.
Om ni dessutom motiverar era val och spelvärden så kommer alla som läser detta få ökad förståelse för erat favvosystems förträfflighet och världsfreg kommer utbryta.
Nu är ju trubblet att vissa har underliga genrer som de rör sig i så härmed fastlås det att Krille kan – om han väljer att deltaga och så tycker – välja att Västmarkisera eller Andra Imperiska texten så att den passar spelets världsbild. Ni andra får gör det också utan att någon skickar troberg på er. Så ni behöver inte vara rädda för att bli ironiserade till döds.
Nåväl, här kommer the man of the hour, mannen som skall bli stats:
Nu vet ni dessutom vilket namn kisen har och därmed att han är en musketör och en hejjare på att slåss (eftersom ni kände igen hans namn) så det behöver vi inte fråga om.Det var en ung man i artonårsåldern som kom ridande genom stadsporten. Han var lång och gänglig, klädd i en nött och bleknad blå väst, bruna byxor och bruna läderstövlar. Ansiktet lade man genast märke till. Det var smalt, solbränt, med höga kindkotor som fick honom att se slug ut – men ögonen var ärliga och blixtrade av intelligens, näsan var krokig och framskjutande. På huvudet bar han en basker, som är så typisk för Gascogne, och i den hade han stuckit en sorts fjäder. Man skull einte kunnat ta miste om var han kom ifrån även om han lämnat baskern hemma. En ovan iakttagare skulle kanske kunnat ta honom för en ung bondson, men hållningen var djärv och utmanande och han bar på ett långt svärd som dinglade kring vaderna på honom när han gick och daskade hästens borstiga fäll när han satt i sadeln. (Nu följer en massa jidder om snubbens häst och det hoppar jag över, nog sagt att hästkraken är gul) D'Artagnan, för så hette han, tog mycket illa vid sig. Han var en utmärkt ryttare, men han visste att han såg löjlig ut på den hästen. (Nu börjar författaren mumla i skägget om hästen igen, dumme karl)
Så då är det bara att sätta igång, för nu vet ni ju allt ni behöver veta om hans bakgrund för att lägga ut stats, eller hur? Swing to it, för fredens skull!
Storuggla, hästar ska inte vara gula