För det första, misströsta icke. Av alla mina projekt (de är ett par) så är det inte så många som har lett till ett färdigt resultat. Många har stannat på projektnivå och kommer vara där rätt länge. Det är helt enkelt naturligt. Av de 25 projektmappar som jag har liggande så är det 18 som inte har blivit något än och som stort riskerar att aldrig bli något (och då har jag ändå hållit på och skriva rollspel "professionellt" sedan 1993).
För det andra, det är inte lättare att skriva en alternativ värld till Mundana om den inte helt enkelt är en Mundana med annan karta och andra namn. Till slut så visade det sig att det var enklast att skriva ett helt nytt system till
Skymningshem, trots att det började som en värld till Eon. Det beror dock inte på att det är svårt att skriva världar, utan på att Eon är ett så korskopplat regelsystem och så anpassat till Mundana att det är svårt att skriva modifikationer eller någon annan värld än Mundana.
För det tredje, det är en nyttig läxa att inse att världen endast duger till en kampanj. Jag har gjort ett antal sådana upptäckter genom mina dagar.